2015: een topjaar voor Arval

ArvalAls je eind 2014 een doelstelling vastlegt voor een organische groei van 6% en eind 2015 uiteindelijk kunt aftikken op 8,3%, heb je reden genoeg om tevreden te zijn. En dat is exact wat er bij Arval is gebeurd. Deze groei werd vooral gedragen door het Verenigd Koninkrijk (19%), maar ook Centraal-Europa (Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Slovakije), Turkije, Zwitserland en Luxemburg kunnen groeirata van twee cijfers voorleggen. In België telde deze organische groei 9%.

Externe groei

Op het vlak van externe groei was de overname van de activiteiten van GE Capital Fleet Services in Europa een grootse gebeurtenis voor Arval. Dit deed de vloot groeien met 160.000 verhuurde voertuigen en verzekerde de positie van Arval in 11 landen waarvan Duitsland, waar Arval de leider wordt in het multimerkverhuur. Voor het eerst kon Arval hierdoor ook in Zweden present tekenen.

In 2015 slaagde Arval er ook in de joint venture Arval Jiutong in China te verzilveren en heeft het in februari 2016 een akkoord getekend met Resla, sleutelfiguur in het verhuur van bedrijfswagens in Zuid-Amerika, met een joint venture in Chili en Peru, en de aankoop van de activiteiten in Brazilië. In die regio kan Arval zo aftikken op 30.000 voertuigen.

“Deze operaties gebeurden in de context van het Element-Arval Global Alliance, de belangrijkste speler van onze industrie op wereldvlak”, onderstreept Philippe Bismut, CEO van Arval. En gelijk heeft hij: Element-Arval staat sterker dan ooit. Parallel met de externe groei operaties geleid door Arval, heeft Element Financial GE Capital Fleet Services in de USA, Australië en Nieuw-Zeeland overgenomen. Daarmee versterkt Element-Arval Alliance haar aanwezigheid op de vijf continenten. “Door haar aanwezigheid in bijna 50 landen wordt Alliance Element-Arval met 3 miljoen voertuigen globaal leider in de industrie”, concludeert Philippe Bismut.

Versterking in 2016

Na de lancering van verschillende biedingen en de gerealiseerde overnames, staat Arval nu voor een versterkende fase. “Nummer één worden in de markt mag geen doel op zich zijn, maar eerder een uitdaging. We moeten een voorbeeld zijn op het vlak van kwaliteit van service en ons blijven onderscheiden dankzij onze innoverende ingesteldheid”, onderstreept Philippe Bismut.

In 2016 zal de groei van Arval vooral afhangen van de biedingen (Arval Active Link, Arval Outsourcing Solutions en Arval Mid Term Rental), de cross-selling met de Bank BNP Paribas en van de versterking van de aanwezigheid in Azië en Zuid-Amerika.