Arval lanceert Smart Experience

Arval Smart ExperienceLeasingbedrijf Arval wil nog directer met zijn klanten en chauffeurs communiceren en lanceert daarom Arval Smart Experience, of kortweg het ASX-platform.

De snelle technologische ontwikkeling heeft een grote impact op de manier waarop bedrijven vandaag werken. De hedendaagse fleet manager heeft daardoor andere verwachtingen op vlak van informatieverstrekking, maar ook bestuurders van bedrijfswagens willen vandaag optimaal gebruik maken van hedendaagse communicatiemiddelen. Arval kiest daarom bewust voor de ontwikkeling van tools die heel direct op deze nieuwe noden en verwachtingen inspelen.

Arval Smart Experience biedt een set van innovatieve en interactieve tools die speciaal ontwikkeld zijn om de hedendaagse klant- en bestuurderrelaties te ondersteunen. Hierbij wordt ingezet op online tools, mobiele applicaties en sociale media. Met een combinatie van mobiele apps, op maat gemaakte web content en dashboard templates die speciaal voor tablets gemaakt zijn, wil Arval haar klanten en hun bestuurders een hoger gebruiksgemak en meer flexibiliteit aanbieden.

ASX bestaat uit vier tools:

  • Arval Connect : een persoonlijk platform om het beheer van het wagenparkt te vereenvoudigen.
  • Arval Fleet View: dit platform geeft in één overzicht de belangrijkste indicatoren van een wagenpark, zowel in cijfers al visueel.
  • Arval Mobile+: deze web-based app is specifiek voor de chauffeur bedoeld. Daarmee hebben ze altijd toegang tot de belangrijkste informatie met betrekking tot hun leasewagen. Enkele voorbeelden: “Mijn wagen” (kilometerstand, contractdetails, brandstofverbruik, …); “Communicatie” (berichten van Arval, statistieken, bekeuringen, …); Arval Service Partners; “Bel mijn contactpersoon” (vaste accountmanager).
  • De vierde tool is eigenlijk meer een mix van social media (Twitter, Facebook, LinkedIn, Youtube) waar zowel de wagenparkbeheerders als de chauffeurs leuke en nuttige informatie kunnen lezen en bekijken.