Athlon opent zijn eerste Service Center in België

Athlon
Achter de balie het volwaardige team van het Athlon Service Center. Voor de balie v.l.n.r.: Bart Leysens (Manager Driver Care & Service Delivery Athlon), Sven Drubbel (Key Account & Franchise Manager Auto 5) en Isabelle Hertoge (Account Manager Athlon).

Reeds aangekondigd in maart maar nu concreet: Athlon België opende onlangs in Zaventem haar eerste Athlon Service Center. Een one-stop shopping concept voor alle gebruikers van een Athlonwagen. Een primeur voor de Belgische autoleasingmarkt. Athlon wil met dit concept optimaal gemak bieden aan de druk bezette zakelijke rijder.  Zo worden kleine reparaties en/of bandenherstellingen, -wissels,  direct meegenomen bij een onderhoudsbeurt; de klant hoeft dus niet meer apart naar de glashersteller, bandencentrale of merkdealer. Aan alles werd gedacht. Want het Athlon Service Center beschikt over een uiterst comfortabele  flexwerkruimte. Alles in lijn met de mobiliteitsvisie van de leasingmaatschappij. Partner in het verhaal is Fleet Services Center een filiaal van de internationale groep Mobivia.

Het Athlon Service Center is in België de eerste eigen serviceshop van een leasingmaatschappij. Athlon spiegelt zich hiermee aan de ervaringen van Athlon Nederland, dat met succes al 8 Athlon Service Centers uitbaat. Athlon wil de klant met dit nieuwe concept vooral ontzorgen en wil de bestuurders proactief benaderen.

Meerdere afspraken niet meer nodig

“Wij bemerkten een behoefte aan meer gemak en efficiëntie bij onze klanten. Veel bestuurders ervaren het als vervelend om voor verschillende werkzaamheden aan de leaseauto meerdere afspraken te moeten maken en zitten achteraf vaak nog met veel vragen. Als de klant nu de leaseauto brengt voor onderhoud, zorgen wij ervoor dat bijvoorbeeld een ruitschade of vervanging van banden meteen wordt meegenomen. Voor groot onderhoud bieden we standaard een vervangwagen of fiets aan indien nodig en we bekijken de mogelijkheden rond een pick-up & delivery service zodat de bestuurder zo weinig mogelijk kostbare tijd verlies.  Hij mag niets te kort komen: kwaliteit en beleving primeren. aldus Bart Leysens, Manager Driver Care & Service Delivery bij Athlon. Een comfortabele flexwerkruimte met wifi dragen bij tot het totaalconcept.

In zee met groep Mobivia

Voor de uitbating van haar Service Center ging Athlon in zee met Fleet Services Center een filiaal van de internationale groep Mobivia (Norauto, Midas,Auto 5…). Een verhaal dat voortborduurt op het constructieve partnership  tussen Athlon en Auto 5 dat haar oorsprong vond in 2004.  Dagelijks zetten wij ons met hart en ziel in om de mobiliteit van zowel particulieren als professionelen te garanderen. Niet alleen bieden we hen kwalitatieve en kant-en-klare oplossingen, maar vooral ook een gelijkwaardig en betaalbaarder alternatief op de grote merkgarages. Met de opening van dit Athlon Service Center kunnen we nu aan alle Athlonrijders onze brede expertise en know-how aanbieden, en dit niet alleen op technisch vlak maar zeker ook op het gebied van klantenservice.”, zegt Thibaut Derville, Algemeen Directeur van Auto 5 en Fleet Services Center.

Bij Athlon Nederland is het concept alvast een groot succes. Bij de noorderburen kunnen de leaserijders al bij 8 vestigingen terecht. De ervaringen met deze locatie zullen worden gebruikt bij verdere uitrol van het concept. Doel is om binnen 5 jaar uit te groeien tot 3 volwaardige Athlon Service Centers strategisch gekozen qua locatie om zoveel mogelijk bestuurders te kunnen bedienen”, voegt Isabelle Hertoge, Account Manager bij Athlon toe.