Brigitte Goossens (SEAT): “Verdergaan op ons elan”

Brigitte GoossensBij SEAT is het anderhalf jaar heel wat gebeurd. Zowel op dealervlak als bij de invoerder zelf kreeg het fleetgebeuren een nieuwe boost. In combinatie met enkele sterke nieuwe producten zorgt dat voor een positieve trend die duidelijk merkbaar is in de verkoopcijfers. Een gesprek met fleetmanager Brigitte Goossens.

De fleetcel van SEAT heeft een flinke upgrade gekregen. Wat is er zoal veranderd?

BG: “In 2014 hebben we de basis gelegd voor onze nieuwe fleetstructuur. We hebben het geweer van schouder veranderd en gaan nu voor een proactieve benadering, onder andere via het ‘dealer fleet program’. Concreet hebben we een aantal concessiehouders (18) geselecteerd die reeds over de nodige ervaring beschikken in de fleetmarkt. Ook bij de invoerder hebben we het team voor de fleetmarkt vergroot. Als fleetmanager sta ik aan het hoofd van de verkoop, maar ben ik ook verantwoordelijk voor de samenwerking met de fabriek en de directe contacten met de Group Fleet Service van D’Ieteren. Het team bestaat verder uit een coördinator en twee verkopers, één voor Vlaanderen en een tweede voor Wallonië en Brussel.”

Levert deze nieuwe manier van werken ook resultaat op?

BG: “Absoluut, de verkoopcijfers in fleet blijven toenemen en we willen verdergaan op ons elan. Bij de vloten mikken we op 30% groei in 2015, onder andere met de Leon ST. Een uitstekend product waar we heel sterk in geloven. Deze groei willen we voornamelijk halen bij de key accounts en bij de leasingmaatschappijen. Dankzij SEAT Finance beschikken we over een totaalpakket aan oplossingen en diensten. Onze link met de Volkswagen Group is een belangrijke troef. Deze staat garant voor kwaliteit en is bovendien ons toegangsticket om binnen te dringen in de car policies. De volgende stap bestaat erin de chauffeurs te overtuigen om voor SEAT te kiezen. En daarvoor moeten ze met onze wagens de weg op. Dat is meteen de reden waarom we zwaar inzetten op onze test drive programma’s.”

Bofrost : een logische keuze

SEAT BofrostBofrost is marktleider in de directe verkoop van diepvriesproducten en heeft 15 SEAT Ibiza’s in zijn wagenpark. Voor fleetverantwoordelijke Johan Liekens een logische keuze, zowel wat betreft TCO, imago als de kwaliteit van de voertuigen zelf: “We hebben 2 jaar geleden voor het eerst 10 Ibiza’s in de vloot opgenomen omdat het plaatje op alle vlakken klopte. Ten eerste is het qua prijs/kwaliteit een interessante auto, maar we kijken ook naar de TCO. En dan kan je er niet omheen dat dit model weinig verbruikt en ook heel betrouwbaar is. Omdat we zo’n positieve ervaringen hadden en er nood was aan extra voertuigen hebben we er onlangs nog vijf bij besteld. We hebben 14 filialen in België en dus hadden we vier extra voertuigen nodig voor de commerciële mensen van die vestigingen. Daarnaast hebben we nog een extra voertuig besteld voor ons prospectieteam.Bouw samen met ons onze uitstekende marktpositie ook internationaal verder uit en overtuig u zelf van de talrijke mogelijkheden, die wij u kunnen bieden. Als verkoopchauffeur, leidinggevende of trainee, voor mensen die graag presteren, hebben wij met onze vacatures precies de juiste functie.terug De feedbnaDe dpfsdlmjkgd sfl=:lklklkl ddfDe feedback die we krijgen van onze chauffeurs is alleen maar positief. Het is dan ook een hele mooie wagen voor een uitstekende prijs. Daarnaast speelt natuurlijk ook de relatie met de dealer een belangrijke rol. We hebben een heel goed contact met Groep Ceulemans, waar we altijd op een prima service kunnen rekenen.”