Claire verklapt het geheim van een geslaagd Autosalon!

Vandaag verklapt mediaplanner Claire ons waarmee je tijdens de periode van het Autosalon het verschil maakt. Voor tientallen merken is het ellebogenwerk om een greintje aandacht te verdienen. Terwijl je vooral gezien moet worden op de meest strategische plaatsen. Vóór het Salon, en vooral erna. In de buurt van de concessiehouders. En op het moment van de aankoop!

Het geheim: nog dichter bij de mensen komen

Het lijkt vanzelfsprekend, maar ondanks meer dan dertig studies die allemaal op dezelfde conclusie uitkomen, verkiezen sommige adverteerders nog een affichageformule uit vroegere tijden. En dat terwijl een slim beheer van ruimte en tijd tot 30 % meer herinnering kan leiden.

Mobiele affichage heeft meer impact dan statische affichage

47,7% van de ondervraagde personen bevestigen na 5 dagen affichage dat ze de campagne hebben gezien. Dat komt neer op bijna 22 % meer herinnering dan bij vaste affichage.

Meer dan 41 % vindt dit communicatiemiddel kwalitatief beter. Deze kwalitatieve beoordeling gebeurt op basis van verschillende parameters: informatie, demonstratie, geloofwaardigheid, originaliteit en aankleding.

 

Beter digitaal

De voordelen van mobiele affichage hoeven we niet meer uiteen te zetten. Intussen is op het vlak van impact een stap verder gezet met digitale affichage en nog meer met geanimeerde digitale affichage. Ledscherm of niet, waar het op neer komt, is: op de juiste plaats zijn op het juiste moment, daar waar het gebeurt, in het hart van de stad.

Meer bereik? Digitaal maakt het verschil!

Digitaal: vier keer meer spontane herinnering

 

Gouden tip: de stati-mobile

Dit medium combineert de voordelen van vast en mobiel: de stati-mobile wordt geplaatst in optimale omstandigheden, dat wil zeggen loodrecht op de verkeersstroom en op de voornaamste verkeersassen, waar dagelijks tienduizenden mensen passeren.

En zoals Claire goed begrepen heeft, zijn deze voertuigen met ledschermen ongemeen efficiënt. Daarom komt het erop aan strategisch aanwezig te zijn in de omgeving van de concessiehouders. Daar waar de zaken beklonken worden nadat het Autosalon de deuren gesloten heeft. Dat moet het zijn, de sleutel tot succes.