Europcar in het nieuw

europcar-newsiteEuropcar, Europees leider op het vlak van autoverhuur, onthult een nieuwe slogan: “Moving your way”. Daarmee wil Europcar een nieuwe visie op autoverhuur overbrengen aan de klanten. De diensten, processen en communicatie van Europcar zullen voortaan perfect aan alle mobiliteitsbehoeften van elke klant beantwoorden. “Moving your way” vertaalt de ambitie van Europcar om in de komende jaren een belangrijke speler te worden op het vlak van mobiliteitsontwikkeling.

Dankzij verschillende marketingcampagnes en via de website www.europcar.be kunnen de klanten kennis maken met “Moving your way”, de nieuwe identiteit van Europcar, en het vernieuwde, intuïtieve en meer complete reservatiesysteem.

“De nieuwe slogan van het merk Europcar weerspiegelt het engagement van de onderneming om vandaag en morgen aan alle mobiliteitsbehoeften van haar klanten te voldoen. Met ‘Moving your way’ willen we ons dienstenaanbod, dat de klanten voortaan meer vrijheid biedt, in de kijker plaatsen. Meer vrijheid betekent immers meer plezier. Europcar staat voortaan altijd voor u klaar, ongeacht het tijdstip, de plaats of het vervoermiddel,” aldus Didier Fenix, Algemeen Directeur van Europcar België.

De nieuwe slogan “Moving your way” gaat gepaard met een nieuw logo, dat niet alleen de mobiliteit en toegankelijkheid symboliseert, maar ook een kwaliteitsgarantie vormt voor alle dochterbedrijven en diensten van Europcar. De nieuwe identiteit van het merk wordt in de grootste Europese steden doorgevoerd via marketing- en reclamecampagnes en ook op alle utilitaire voertuigen van het merk zullen de veranderingen te zien zijn. De nieuwe kantoren krijgen alvast de nieuwe kleuren mee, terwijl de bestaande kantoren geleidelijk aan in een nieuw kleedje zullen worden gestopt.

Een nieuwe website die de boodschap “Moving your way” weerspiegelt

Vanaf vandaag kunnen de klanten de nieuwe website europcar.be ontdekken.

Op de vernieuwde website werd het reservatieproces sterk vereenvoudigd en het grafisch ontwerp laat de klanten toe om de website op een intuïtieve manier te raadplegen:

  • Via een “drag button” kan de gewenste wagen snel gekozen worden.
  • Een geavanceerde zoekfunctie moet de klanten helpen de wagen te vinden die het best aan hun noden voldoet.
  • De klanten kunnen hun favoriete zoekopdrachten bewaren (maximaal 10) en ze op elk moment terug opvragen.
  • Dankzij de vereenvoudigde toegang tot de persoonlijke pagina “My Europcar” kunnen klanten hun profiel aanmaken en beheren, waardoor ze heel wat tijd kunnen besparen wanneer ze de wagen van hun keuze ophalen.
  • Bovendien kunnen klanten een vouchercode invoeren waarmee ze een korting kunnen krijgen vóór ze hun reservatie bevestigen.
  • Tot slot kan vanaf eender welke pagina een reservatie worden gestart, waardoor de klant in slechts één minuut tijd zijn ideale wagen kan reserveren.

Het nieuwe ontwerp werd op 16 april 2013 op de vijftien belangrijkste websites van de Groep doorgevoerd.