FEDERAUTO heet voortaan Traxio

05_06_CM_TRAXIOOp donderdag 4 juni 2015 vierde FEDERAUTO haar twintigjarig bestaan in het bijzijn van onze Eerste Minister Charles Michel. FEDERAUTO, de Belgische Confederatie van de Autohandel en -reparatie en van de aanverwante Sectoren, vond dat het ideale tijdstip om de eigen organisatie in vraag te stellen en door te lichten en deed daarvoor een beroep op hetextern bedrijfsconsultingsbureau Möbius. Uit het onderzoek bleek onder meer dat de term ‘federatie’ niet meer in is. Ook de slogan ‘Mijn auto, mijn vrijheid’ blijkt niet meer van deze tijd. Zeker in tijden van multimobiliteit.

Hoog tijd dus voor een jonger en frisser imago én een nieuwe naam. De keuze viel op ‘TRAXIO’, een knipoog naar het woord ‘tractie’. Een vertrouwde term uit de autosector, die verwijst naar het actief ‘trekken’, ‘aandrijven’ of ‘voortbewegen’. Met tegelijk een dubbele bodem door de figuurlijke betekenis van de organisatie, die zich inzet voor haar leden en in die zin een ‘voortrekkersrol’ heeft.

Met deze nieuwe naam zal ook de huisstijl een nieuw kleedje krijgen. Wel is er bewust voor gekozen om vast te houden aan de vertrouwde huiskleuren: blauw, groen, wit en zwart. In de overgangsperiode zullen het oude en het nieuwe logo naast elkaar gebruikt worden.

In de toekomst zal TRAXIO zich nog meer als lobbyorganisatie profileren. Een plaats waar kennis vergaard, gedeeld en uitgewisseld wordt. Een plaats ook waar intern en extern bruggen gebouwd worden tussen de verschillende geledingen. Kortom, een plaats waar voortdurend naar synergie gezocht wordt