Metropool

http://www.metropool.be

Metropool Hasselt
Herkenrodesingel 39
3500 Hasselt
Tel: 011 85 09 60
info@metropool-hasselt.be
BTW BE 0459 346 369

Metropool Zuid
Boomsesteenweg 427
2610 Wilrijk
Tel.: 03 608 31 31
info@metropool-zuid.be
BTW BE 0474 174 503

Metropool Noord
Augustijnslei 25
2930 Brasschaat
Tel: 03 641 65 90
info@metropool-noord.be
BTW BE 0474 174 503

EXTRA CONTACT

Daniel Goeminne
GSM: 0495 260 369
daniel@metropool.be

Metropool? Dat is thuiskomen.

De groep Metropool staat in de autosector inmiddels als een klok. Met vestigingen in Wilrijk, Brasschaat en Hasselt weet de verdeler de topmerken Jaguar, Land Rover en Range Rover als geen ander in de markt te zetten. Maar Metropool wil vandaag veel meer zijn en in de toekomst vooral een zeer persoonlijke kaart uitspelen. “Het familiegevoel moet voorop staan”, zo klinkt het.

Voor de volledigheid nog even meegeven: Jaguar- en Land Rover-garage Metropool maakt deel uit van de AMB Holding die tot de top vijf van de grootste autoretailgroepen in België behoort. Bij AMB vinden we tevens merken terug als BMW, Mini, Renault, Dacia, Mazda en Infiniti. Dit jaar stevent de groep van eigenaar Jan Adriaenssens af op een omzet van zo’n 328 miljoen euro, oftewel een verdubbeling tegenover 2006 en een verveertigvoudiging in vergelijking met de start in 1992.

Op zich dus bijzonder impressionante cijfers die kunnen worden voorgelegd. Minstens even indrukwekkend is uiteraard de enorme opmars die Land Rover de afgelopen jaren genoot met topmodellen als de Range Rover, de Range Rover Evoque en de Discovery Sport. Net zoals Jaguar op haar beurt dan weer voor een immense inhaalbeweging tekende met de lancering van de “net iets meer toegankelijke” modellen zoals de Jaguar XE, XF en de F-Pace. De groep draagt daarbij overigens al geruime tijd het ISO Certificaat, zowat dé kwaliteitsnorm bij grote bedrijven zij het dan net iets minder evident binnen de automobielsector. Hoe dan ook zijn cijfers, prestaties, labels en de vanzelfsprekende kwaliteits-en stijlgaranties voor Metropool lang niet voldoende meer. Zeker niet in deze digitale tijden waar de klant steeds vaker op eigen houtje zijn weg vindt richting de meest uiteenlopende input over zijn toekomstige wagen.

“Zowat alles in de wereld is door de digitalisering erg onpersoonlijk geworden. Zelfs zoiets belangrijk als de keuze van een wagen; particulier of fleet. Wel, net daar willen wij voortaan het onderscheid maken”, stellen ze onomwonden bij Metropool; verspreid over de drie vestigingen – Metropool Zuid (Wilrijk), Metropool Noord (Brasschaat) en Metropool Hasselt – momenteel goed voor 90 werknemers. “Door de zeer warme en professionele service komen de mensen hier echt thuis. En springen ze ook wat graag even binnen bij ons, voor het even wat. Daar gaat het om. Niet zozeer om de beste, de knapste of grootste te zijn. Onze klanten moeten zich in onze concessies gewoon thuisvoelen. Niet meer, maar zeker niet minder. Hoe? Zoals reeds gezegd: door een uitermate vakkundige en persoonlijke service aan te bieden. En tegelijk door pakweg altijd een vervangwagen aan te bieden, 24/24 pechverhelping of de klant bijvoorbeeld thuis af te zetten als zijn wagen op onderhoud gaat of binnen moet voor een herstelling. Alles is hier onder één warm dak terug te vinden. Van een uitgebreid woordje uitleg van onze vakmensen met een lekkere kop koffie erbij tot zorgvuldig carrosseriewerk, duidelijke verzekeringen en een transparante financiering. Kortom; een ALL IN-service waar niemand nog zomaar een nummer is. Die vernieuwde visie en missie trachten we vanuit het hart van Metropool uit te rollen. En in die zin werpen we ons meer dan ooit op als een hecht familiebedrijf. Geen vader- en zoontoestanden bij de directie! Wel tevreden klanten die samen met ons één Land Rover- en Jaguarfamilie vormen.”


Recent news