Ford benoemt Sarah-Jayne Williams als eerste Director of Smart Mobility in Europa

 Ford kondigde aan dat Sarah-Jayne Williams het bedrijf in september zal vervoegen als eerste Director of Smart Mobility in Europa.

Ze zal rapporteren aan Ford of Europe President en CEO, Steven Armstrong, en aan Vice President, Global Operations, Smart Mobility, John Larsen.

Ze zal focussen op toekomstige mobiliteitsoplossingen voor Europa en ze zal werken vanuit het nieuwe Ford Smart Mobility Innovation Office in Londen.

“Sarah-Jayne zal zich bezighouden met de uitdagingen en opportuniteiten van het stedelijke vervoer. Verder zal ze ook inspelen op de groei van de deeleconomie door een Smart Mobility-strategie voor Ford of Europe te definiëren en te implementeren. Ze zal zich concentreren op een snellere lancering van mobiliteitsdiensten in heel Europa via samenwerking, vooral met steden, innovatie en een uitbreiding van het bestaande team”, zo vertelde Steven Armstrong.

Nieuwe vervoersinitiatieven

Sarah-Jayne zal verantwoordelijk zijn voor de verdere uitbreiding van Ford binnen het domein van de mobiliteit en ze zal ook aan het hoofd staan van de nieuwe vervoersinitiatieven om zo tegemoet te komen aan de behoeften van grote Europese steden. Ze zal het wereldwijde City Solutions Team van Ford ondersteunen door nauw samen te werken met Europese stadsplanners, openbarevervoersmaatschappijen en gemeenschappen om oplossingen te vinden voor de veranderende behoeften van zowel stadsbewoners als steden.

Recente Europese initiatieven kondigden voor later dit jaar een test aan met een vloot pluginhybride elektrische (PHEV) bestelwagens, en dit in samenwerking met Transport for London en andere fleetpartners voor het voertuig in productie zal gaan in 2019. In de toekomst zal ook gekeken worden naar gedeelde diensten, zoals carpooling.

Over haar nieuwe functie had Sarah-Jayne het volgende te zeggen: “De auto-industrie staat aan de drempel van een revolutie die vergelijkbaar is met het moment waarop Henry Ford meer dan 100 jaar geleden de eerste auto toegankelijk maakte voor de massa. Ik kijk ernaar uit om het team van Ford te vervoegen en om deel uit te maken van dit avontuur binnen de wereld van de Smart Mobility.”

Wie is Sarah-Jayne Williams?

De voorbije 14 jaar werkte Sarah-Jayne bij BearingPoint, een wereldwijde onderneming in businessconsulting , waar ze een partner was binnen het Automotive-team en waar ze de leiding had over het Connected Car Centre of Excellence. Ze werkte samen met OEM’s en autoleasebedrijven om nieuwe businessmodellen, digitale strategieën en geconnecteerde autodiensten te ontwikkelen en te leveren. Sarah-Jayne was ook een actieve leider binnen diversiteitsprogramma’s.

Ze publiceerde werk over geconnecteerde auto’s, dataprivacy, digitale klantengedragingen, digitale organisaties van wereldklasse en ze is coauteur van het boek “Customer Paradoxes in a Digital World”. Sarah-Jayne is ook een voormalige winnaar van de Management Consulting Association Award voor Marketing Consultant of the Year, en in teamverband won ze in 2015 met Jaguar Land Rover de prijs Management Consulting Association Digital and Technology Project of the Year for Connected Car.