Jaguar Land Rover breidt corporate sales uit

Corporate Sales Team_lrIn het kader van de internationale groeistrategie van de onderneming gaat Jaguar Land Rover Benelux zijn Corporate Sales-activiteiten uitbreiden. Daarmee wordt ingespeeld op de geplande groei van het modellenprogramma bij de merken Jaguar en Land Rover, waarbij de fleetsegmenten sterker zullen zijn vertegenwoordigd.

De nadruk op corporate sales wordt concreet vertaald in een uitbreiding van de afdeling met twee nieuwe Fleet Managers. Het vierkoppige Corporate Sales-team richt zich op het versterken van de positie van de merken Jaguar en Land Rover in de fleet marktsegmenten in Nederland, België en Luxemburg. Met onder meer een nieuwe, compacte Jaguar sedan in het premium C-segment en de uitbreiding van het Land Rover modellengamma in het vooruitzicht, wordt vooral in de fleetmarkt een gezond groeipotentieel gezien.

Voor de Nederlandse markt wordt de Corporate Sales-afdeling per 20 januari a.s. uitgebreid met Fleet Sales Manager Tijmen van Iersel (39).

Voor België en Luxemburg bestaat het Corporate Sales-team per 2 januari a.s. uit Kris Verleye (47) en Filip Verstreken (47). De heer Verleye maakt na 14 jaar BMW een overstap naar Jaguar Land Rover. Hij zal zich vanwege zijn uitgebreide ervaring en netwerk in het fleetsegment vooral richten op het opbouwen van national accounts en contacten met leasemaatschappijen.

Voor Filip Verstreken, reeds werkzaam binnen Jaguar Land Rover Belux, betekent de komst van Kris Verleye meer ruimte voor specialisatie en hij zal zich specifiek gaan toeleggen op de opzet van dealer fleet-activiteiten en op diplomatic & government sales. Daarnaast zal hij de contacten met de verhuurmaatschappijen op zich nemen.

De drie Fleet Sales Managers rapporteren aan Guido Pot (50), die sinds 2011 als Corporate Sales Manager de eindverantwoordelijkheid draagt voor de Benelux.