KBC reikt aan Carglass® eerste label Duurzaam Repareren uit in België

Op de foto (vlnr) • Dirk Lamin – (Carglass – Preventie Adviseur) • Ronny van den Driesch (Carglass – Audit & Vehicle Manager) • Marc Euben (KBC – Directeur schaderegelingsbeleid, preventie en herverzekeringen) • Caroline Ameloot (Carglass – Sales en marketing Director) • Angelica Gravendijk (Duurzaam Repareren – Directeur) • Harry Filon (Duurzaam Repareren – Directeur)

Carglass® heeft op 9 februari als eerste autoglashersteller in België het label Duurzaam Repareren in ontvangst mogen nemen. Dit label is ontwikkeld door klanten en leveranciers van autobedrijven zoals verzekeraars, leasemaatschappijen en fleetowners en beloont de inzet van bedrijven om maatschappelijk verantwoord en duurzaam te ondernemen. Tijdens de ceremonie, die plaatsvond in de kantoren van KBC Bank in Leuven, werd het certificaat namens het Belgische College van Deskundigen overhandigd door Marc Euben, KBC directeur schaderegelingsbeleid.

De non-profit organisatie Duurzaam Repareren is een initiatief van klanten en leveranciers van autobedrijven zoals verzekeraars, leasemaatschappijen, wagenparkbeheerders of fleetowners. De stichting certificeert bedrijven zoals bandenbedrijven, garages, schadeherstellers en glasherstellers die niet alleen een goede service en professionele reparaties van voertuigen aanbieden, maar dit ook op een duurzame manier uitvoeren. Deze marktpartijen, verbonden in het Belgische College van Deskundigen, erkennen de autobedrijven die belangrijke bijdrages leveren aan het milieuvriendelijk repareren en onderhouden van voertuigen en die voldoen aan opgestelde markteisen ten aanzien van milieuvriendelijk onderhoud, reparatie, schade- en glasherstel e.d.

Carglass® werd door Duurzaam Repareren gecertifieerd als eerste autobedrijf dat in België alle mogelijke kwalitatieve en organisatorische maatregelen heeft genomen om het milieu te ontzien en dat dus voldoet aan de opgestelde eisen. Het certificaat werd namens het Belgische College van Deskundigen overhandigd door Marc Euben, KBC directeur schaderegelingsbeleid. KBC is een toonaangevende verzekeraar in België, die waarden van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid hoog in het vaandel draagt. Bovendien is KBC één van de belangrijkste partijen die dit duurzaamheidslabel in België tot stand heeft helpen brengen.

Als klant en opdrachtgever vinden wij het belangrijk dat de herstelbedrijven ons en onze klanten kwalitatief goed van dienst zijn. We verwachten bovendien dat dit met respect voor het milieu en dus voor de samenleving gebeurt. Dat we dit label mogen uitreiken aan een kwaliteitsvolle partner als Carglass®, die qua klantgerichtheid en nu ook qua duurzaamheid zeer hoge normen hanteert, is voor ons bijzonder verheugend. Samen hopen wij op deze manier de duurzaamheidsgedachte met daden te ondersteunen”, zegt Marc Euben.

Als specialist in het herstellen en vervangen van autoruiten helpt Carglass® meer dan 350.000 automobilisten per jaar. Bovendien engageert Carglass® zich al jaren om maatschappelijk verantwoord en duurzaam te ondernemen. “Wij vragen van alle medewerk(st)ers de volle inzet om deze verwachting om te zetten tot tastbare en meetbare feiten”, vertelt Caroline Ameloot, Sales & Marketing Director. “Wij kunnen dit immers slechts bereiken door de inzet van ieder personeelslid en door hun eigen verantwoordelijkheidszin t.o.v. de kwaliteit van hun werk, maar ook ten aanzien van de veiligheid en milieu.”

Duurzaam Repareren kondigt aan dat er binnenkort ook nog andere schadeherstellers kans maken op het label. Op dit ogenblik zijn er meerdere bedrijven onderworpen aan het screeningsproces, dat dus door Carglass® als eerste succesvol werd afgerond.

#Fleet Dealers #Fleet Management

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine