Samen met de bekendmaking van zijn financiële jaarcijfers voor 2017 geeft LeasePlan Corporation ook een strategische update over zijn toekomstplannen. De ‘any car, anytime, anywhere’-strategie eist daarbij de hoofdrol op.
LeasePlan Corporation heeft een goed jaar achter de rug. Het nettoresultaat steeg in 2017 met 10% tot 467 miljoen euro en de vloot met 5,5% tot 1,7 miljoen voertuigen.
De strategische focus voor de toekomst richt zich op twee groeiende marktsegmenten in Europa:
-
- ‘Car-as-a-Service’ (CaaS) voor nieuwe auto’s, een groeiende markt van 68 miljard euro.
- De tweedehandsmarkt van auto’s die 3 tot 4 jaar oud zijn, een groeiende markt van 65 miljard euro.
- LeasePlan wil leider worden in de megatrend van autobezit naar autogebruik met abonnementsformules en dit zowel in de markt van nieuwe als tweedehandse auto’s. Het einddoel: ‘any car, anytime, anywhere’.
- De introductie van CarNext.com: een B2C en B2B digitale marktplaats waar klanten auto’s kunnen kopen, leasen en een abonnement nemen op tweedehandswagens van hoge kwaliteit in Europa.
- De lancering van LeasePlan Digital, dat het bedrijf moet transformeren van een analoge business naar een volledig digitale business met digitale diensten.
- Een engagement om een leidende rol op te nemen in de overgang van verbrandingsmotoren naar alternatieve vormen van aandrijving. De doelstelling; een nulemissie-vloot tegen 2030