LeasePlan Corporation zet alle zeilen bij voor elektrificatie en ‘any car, anytime, anywhere’

Samen met de bekendmaking van zijn financiële jaarcijfers voor 2017 geeft LeasePlan Corporation ook een strategische update over zijn toekomstplannen. De ‘any car, anytime, anywhere’-strategie eist daarbij de hoofdrol op.

LeasePlan Corporation heeft een goed jaar achter de rug. Het nettoresultaat steeg in 2017 met 10% tot 467 miljoen euro en de vloot met 5,5% tot 1,7 miljoen voertuigen.

De strategische focus voor de toekomst richt zich op twee groeiende marktsegmenten in Europa:

    • ‘Car-as-a-Service’ (CaaS) voor nieuwe auto’s, een groeiende markt van 68 miljard euro.
    • De tweedehandsmarkt van auto’s die 3 tot 4 jaar oud zijn, een groeiende markt van 65 miljard euro.
    • LeasePlan wil leider worden in de megatrend van autobezit naar autogebruik met abonnementsformules en dit zowel in de markt van nieuwe als tweedehandse auto’s. Het einddoel: ‘any car, anytime, anywhere’.
    • De introductie van CarNext.com: een B2C en B2B digitale marktplaats waar klanten auto’s kunnen kopen, leasen en een abonnement nemen op tweedehandswagens van hoge kwaliteit in Europa.
    • De lancering van LeasePlan Digital, dat het bedrijf moet transformeren van een analoge business naar een volledig digitale business met digitale diensten.
    • Een engagement om een leidende rol op te nemen in de overgang van verbrandingsmotoren naar alternatieve vormen van aandrijving. De doelstelling; een nulemissie-vloot tegen 2030