Mercedes zet een nieuwe stap in zijn ontwikkeling als geïntegreerde mobiliteitsaanbieder. Naast het kopen, financieren en leasen van een wagen, kan je bij het merk met de ster nu ook terecht voor een car on demand service.
Mercedes me Flexperience heet de dienst, die op dit moment nog wordt getest in Duitsland. Voor een vast bedrag per maand (dat op dit moment nog niet gekend is), kunnen klanten in een jaar tijd (maximaal 36.000 km) met twaalf van hun favoriete wagens kiezen, gepersonaliseerd naar hun wensen.
Want dat personaliseren gaat ver: gebruikers van de dienst kunnen niet alleen hun geliefde wagen kiezen, maar ook de motor, kleur en personalisatie. En dat geldt voor het hele (personen)wagengamma van de constructeur uit Stuttgart, van A tot S dus, op de AMG-versies na. Inbegrepen in het abonnement zijn verzekering, onderhoud, reparaties en banden. De afhandeling van het gehele huurproces gebeurt via de smartphone.
Car on demand
De nieuwe service brengt volgens de Duitsers alvast heel wat mogelijkheden met zich mee. “Onze klanten kunnen maximaal twaalf auto’s per jaar naar keuze en naar behoefte flexibel gebruiken; een ‘car on demand’ dus. Een Cabriolet voor het weekend, een SUV voor gezinsvakanties, een Limousine voor zakelijk gebruik; het wijzigen van auto kan dankzij de app op ieder moment van de dag”, aldus Britta Seeger, lid van de raad van bestuur van Daimler AG en verantwoordelijk voor Mercedes-Benz Cars Sales. “Dit maakt het voor iedereen eenvoudig om de passende Mercedes-Benz voor iedere gelegenheid te kiezen. Met Mercedes me Flexperience zetten we een nieuwe stap voorwaarts naar een compleet pakket voor individuele mobiliteit.”
#Business Driver #Fleet ManagementLees ook:
Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!