Mobiliteitsoplossingen: Europcar Group onthult een gloednieuw vestigingsconcept in Brussel

De Europcar Group, Europees marktleider in de autoverhuursector en een belangrijke speler op het vlak van mobiliteit, stelde vandaag in Brussel een nieuw vestigingsconcept inzake mobiliteit voor. Het nieuwe concept is een multimodale platform, uniek in zijn soort en weerspiegelt de ambitie van de groep om wereldleider te worden op het vlak van mobiliteitsoplossingen.

Het geeft bovendien al een voorproefje van het vestigingsnetwerk dat binnenkort wordt uitgerold, waar digitale technologieën een centrale plaats zullen krijgen in de customer experience, gekoppeld aan een flexibele, innovatieve dienstverlening op maat van de nieuwe mobiliteitsbehoeften in de grote steden.

Aangezien klanten steeds vaker hun smartphone gebruiken om aankopen te doen, werd de vestiging uitgerust met aanraakschermen die bepalend zijn voor de klantbetrokkenheid. De schermen reiken de klanten snel praktische informatie aan en verwijzen hen door naar de geschikte contactpersoon op basis van hun vraag. De klanten kunnen dus rekenen op een kwalitatieve dienstverlening en winnen kostbare tijd.

Multimodaal

Voor deze gloednieuwe vestiging deed de Europcar Group een beroep op de innovatieve kracht van zijn Lab, om oplossingen te bedenken voor tal van dagelijkse en gelegenheidsbehoeften in verband met autoverhuur en autodelen.

Het is bijvoorbeeld mogelijk om een traditioneel of elektrisch voertuig te reserveren, een autodeelvoertuig te gebruiken met Ubeeqo (dochter van Europcar), of zelfs een Scooter te huren met Scooty (een Belgische start-up en partner van Europcar België die elektrische scooters ter beschikking stelt).

De dynamische lijnen en de inrichting van de vestiging werden ten slotte volledig uitgewerkt met het oog op een gezellige, verzorgde omgeving in de kleuren van het merk. Er ging ook bijzondere aandacht uit naar het comfort van de klanten, door bijvoorbeeld kleine stoelen te voorzien voor de kinderen.

“Met dit nieuwe vestigingsconcept in Brussel zet onze groep nog maar eens zijn ambitie in de verf om de klanten een kwalitatieve ervaring te bieden, zowel in het klantenparcours als wat de voorgestelde mobiliteitsoplossingen betreft. We willen dit vestigingsconcept op middellange termijn uitrollen op strategische locaties, zoals luchthavens en stations, of in andere grote Europese steden om nog beter op de behoeftes van onze klanten in te spelen”, aldus Fabrizio Ruggiero, Algemeen Directeur Sales, Marketing, Customers & InterRent van de Europcar Group.