Opel weer op het autosalon van shanghai met de Insignia ST, Astra GTC en Zafira Tourer

opel-insigniaDrie modellen die dit jaar de Chinese markt betreden, staan in de schijnwerpers op de Opel-stand tijdens het autosalon van Shanghai (van 20 tot 29 april). Na vijf jaar neemt Opel weer deel aan het belangrijkste autosalon van China om er de Insignia ST (Sports Tourer), de Astra GTC en de Zafira Tourer voor te stellen. Ook de middelgrote SUV Opel Antara, momenteel Opels best verkochte model in China, zal er te zien zijn.

“De drie nieuwe Opel-modellen zullen het productaanbod van het merk in China uitbreiden, om te voldoen aan de steeds meer gevarieerde vraag van de Chinese autokoper. Zij verpersoonlijken de traditie van Duitse engineering en technologische uitmuntendheid waar Opel zo trots op is. Met deze bekroonde modellen doen we onze Chinese klanten een uiterst aantrekkelijk aanbod, in drie verschillende marktsegmenten,” zegt Jürgen Keller, Director International Operations, Adam Opel AG.

De nieuwe modellen vertegenwoordigen drie types voertuigen die steeds populairder worden bij de groeiende Chinese jongere generatie: breaks, monovolumes en coupés. “Zij kiezen meestal voor opvallende en nieuwe producten om hun levensstijl te verrijken en zichzelf te onderscheiden. Ze verwachten dat hun aankoop kwaliteitsvolle details en een stijlvol karakter heeft. De producten van Opel beantwoorden perfect aan de eisen van deze jonge klanten,” voegt Keller eraan toe. De Insignia ST zal kort na het autosalon van Shanghai te koop zijn bij alle Opel-distributeurs in China. De Zafira Tourer en de Astra GTC zullen vanaf juli 2013 verkrijgbaar zijn. Vorig jaar verkocht Opel ongeveer 4.500 auto’s in China, met 22 distributeurs.

Opels activiteiten op de Chinese markt kaderen in een aanhoudend exportoffensief. De afgelopen 24 maanden kreeg het merk een stevige voet aan wal in markten zoals Israël, Singapore, Chili, Australië en de Verenigde Arabische Emiraten. Opel zal blijven zoeken naar exportmogelijkheden indien het bijdraagt aan de winstgevendheid.

General Motors en zijn joint ventures zullen meer dan 50 verschillende voertuigmodellen voorstellen op Auto Shanghai 2013. Dat gaat van kleine auto’s over luxueuze personenauto’s tot lichte vrachtwagens van de merken Baojun, Buick, Cadillac, Chevrolet, Jiefang, Opel en Wuling. GM heeft 12 joint ventures, twee volle buitenlandse dochterondernemingen en meer dan 55.000 werknemers in China. GM en zijn joint ventures hebben het uitgebreidste aanbod van voertuigen en merken van alle autofabrikanten in China. In 2012 verkocht GM meer dan 2,8 miljoen voertuigen in China.