ProCargo CT1: het bedrijfsvoertuig van Sortimo…

sortimo_procargo-ct1_appl

De wendbare en krachtige elektrische laadfiets is Sortimo’s antwoord op de gestegen vraag naar dienstverlening op stedelijke locaties en naar emissievrije transportmodi.

Logisch gevolg is de overschakeling naar alternatieve motoren en zelfs nieuwe voertuigtypes, zoals de ProCargo CT1. Hij combineert de laadcapaciteit van een klein bedrijfsvoertuig met de wendbaarheid en flexibiliteit van een fiets.

sortimo-procargo-ct1

Tot 20.000 km/jaar

De focus bij de ontwikkeling van de fiets lag op professioneel gebruik.

Onderscheidende factor bijvoorbeeld is het doorgedreven veiligheidsaspect. Zo werd de ProCargo CT1 ontworpen als laadfiets met drie wielen, maar is hij toch smal genoeg om moeiteloos tussen twee afsluitbolders en op fietspaden te passen.

Twee supernova koplampen met waterdichte aluminium behuizing zorgen voor uitstekende zichtbaarheid in het donker.

Een andere vereiste heeft te maken met een opvallend hoog aantal kilometers tot wel 20.000 km per jaar. Stilstanden in de beroepswereld zijn niet aanvaardbaar en daarom zijn alle componenten haast onderhoudsvrij.

Er zijn vaste onderhoudsintervallen voor slijtageonderdelen, die Sortimo levert via zijn ruime servicenetwerk.

Flexibiliteitsortimo-procargo-ct1_2

De fiets is beschikbaar in twee verschillende laadlengtes met geïntegreerde ProSafe ladingsbeveiliging in het railsysteem links en rechts van het laadoppervlak.

Bovendien kunnen verschillende Sortimo-systemen makkelijk via het railsysteem worden bevestigd.

Deze variëren van een eenvoudige traliebox met flexibel dekzeil tot een gesloten en weersbestendige Sortimo HD-systeemunit, die kan worden uitgerust met lades, BOXXen en bakken.

Hierdoor kan niet alleen de leverancier van pakjes, maar ook een onderhoudstechnicus zijn goederen en gereedschap veilig en moeiteloos opbergen en transporteren.

Een lading tot 160 kg

Dankzij de gepatenteerde, aanpasbare hellingtechnologie biedt de ProCargo CT1 ongeëvenaarde stabiliteit. Zelfs bij een lading tot 160 kg blijft de elektrische fiets stabiel, terwijl hij toch erg wendbaar blijft en een goede wegligging behoudt.

Het maximum toegelaten totaalgewicht bedraagt een indrukwekkende 280 kg, inclusief bestuurder en netto gewicht van de laadfiets (40 kg).

De innovatieve hellingtechnologie heeft drie niveaus, die kunnen worden aangepast aan de handvatten.

  • Niveau één fixeert het chassis wat overhellen voorkomt, ideaal voor laden en lossen of bij het voortduwen.
  • Niveau twee zorgt voor zacht hellen bij het manoeuvreren in een begrensde ruimte of voor het transport van zware en logge ladingen.
  • Niveau drie zorgt voor een volledige vrije hellinghoek en dus voor extra wendbaar rijgedrag. Dit niveau geeft de bestuurder een gevoel van vrijheid, wanneer zelfs fietsen in smalle steegjes geen probleem vormt.

Bereik : 70 tot 100 km

Dankzij de Performance Line elektrische motor van internationaal toonaangevend eBike-motorfabrikant Bosch, wordt trappen ondersteund tot een snelheid van 25 km/u.

sortimo_procargo-ct1_front-boxOmdat de ProCargo CT1 een elektrische fiets is, heeft de bestuurder geen rijbewijs of registratie nodig. Zelfs parkeren en rijden door verkeersluwe zones is niet langer een probleem.

De innovatieve Bosch Powerpack van de Performance Line is een lithium-ion batterij (500 Wh). Afhankelijk van de lading is het bereik 70 tot 100 km; volledig opladen kan in 4,5u.

De ProCargo CT1 heeft vooraan trouwens een compartiment voor het bewaren van een reservebatterij.

In dit afsluitbare compartiment kunnen ook een helm, L-BOXX Mini met herstelkit, een fluovestje en andere praktische accessoires worden gestopt.

 

Een verlengstuk van de vloot bedrijfsvoertuigen?

De ProCargo CT1 is een slimme uitbreiding van de bedrijfsvloot. De vraag naar stervormig georganiseerde ‘hub-and-spoke’-systemen is groter dan ooit, vooral in de logistieke sector, bij pakjesleveranciers, post en expres onderhoudsdiensten.

Sortimo is hier een trendsetter, met een aanbod van de juiste laad- en uitrustingsconcepten voor het transport van opslagplaats tot hub en uiteindelijk voor de snelle, makkelijke distributie naar de ontvanger met de laadfiets.

#Fleet Management #Mobiliteit

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine