Vergelijkende test D-segment: Welke is de beste?

test (11)-lowres

Kijk je louter naar de cijfers, dan brengt de BMW er het best van af. In de chauffeurswaardering strandt hij op een zucht van de Mercedes én hij kan de beste TCO voorleggen. Nu zegt dit natuurlijk niet alles. Het hangt er maar van af wat je prioriteiten zijn. Zo kreeg de Mercedes de hoogste score van de testchauffeurs maar in de TCO-afrekening sluit hij het rijtje. Wil je dus de volle premiumervaring, dan is die nooit echt goedkoop.

FLEET_103_NL.inddEn wat met de Jaguar XE?

Mag hij grote ambities koesteren? Jaguar maakt volgens ons alleszins een betere kans dan volumemerken om wat beweging te brengen in het premiumsegment. Een totaal nieuwe diesel ontwikkelen die meteen zo dicht in de buurt komt van de gevestigde waarden, dat is al een prestatie van formaat. Maar vooral het fantastische chassis zou de chauffeur die rijplezier hoog op zijn prioriteitenlijstje zet, wel eens kunnen verleiden om een Jaguar-concessie binnen te stappen voor een testrit.

TCO-klassement

  1. BMW 3-Reeks (0,39 €/km)
  2. Jaguar XE (0,40 €/km)
  3. Ford Mondeo (0,42 €/km)
  4. Mercedes-Benz C-Klasse (0,43 €/km)

Bekijk hier de technische fiches van de voertuigen en de mening van de redactie over de 4 concurrenten (BMW 3-ReeksJaguar XE Mercedes-Benz C-Klasse en Ford Mondeo).

FLEET_103_NL.indd FLEET_103_NL.indd