Wie zet zijn bedrijfswagen aan de kant voor 200 à 400 euro per maand?

Vanochtend berichtte De Morgen dat SD Worx – dat van de overheid de missie gekregen heeft een studie uit te werken om een legaal kader rond het mobiliteitsbudget te creëren  – de oplossing heeft laten vallen voor het mobiliteitsbudget.

De oplossing? Het loonspakket van de bedrijfswagen omzetten in een kleinere wagen en een fiets. Of, een ander voorbeeld, een treinabonnement en een compensatie via het nettoloon.

Momenteel ligt er dus blijkbaar nog alleen de oplossing op tafel die de overheid (en vooral de MR) in eerste instantie had voorgelegd: cash in ruil voor de bedrijfswagen. Volgens SD Worx zou het gaan om 200 à 400 euro extra nettoloon per maand.

Dan rest ons natuurlijk maar één vraag …

Wie zet zijn bedrijfswagen aan de kant voor 200 à 400 euro per maand?

Vanaf volgende week stelt FLEET.be u elke dag een analyse voor van de standpunten van de verschillende politieke partijen, maar ook van verschillende lobbyisten, over het mobiliteitsbudget en mobiliteit in het algemeen.