Als de cijfers gunstig blijven evolueren, mogen binnenkort heel wat economische activiteiten opnieuw worden opgestart, waaronder de garagebedrijven. Vanzelfsprekend moeten daarvoor heel wat regels voor in acht genomen worden. BMW BeLux communiceert alvast de strategie van haar dealers.
Vanaf 4 mei staat de dienstverlening van BMW en MINI opnieuw ter beschikking van haar B2B-klanten en bestuurders en vanaf 11 mei hopen de merken hun dienstverlening ter beschikking te kunnen stellen van alle klanten.
De klant kan hiervoor alvast een afspraak inplannen om wachtrijen te vermijden. “Deze stapsgewijze heropening stelt onze verdelers in staat de veiligheidsmaatregelen 100% te respecteren met behoud van een premium serviceniveau aan iedere klant”, stelt Eddy Haesendonck, President & CEO van BMW Group Belux.
Digitale toepassingen
BMW Group Belux en de concessiehouders namen tal van veiligheidsmaatregelen om de heropstart zonder risico’s te laten verlopen. Naast de bestelling van handschoenen en 200.000 mondmaskers voor de dealerbedrijven gaat het onder meer om de desinfectie van alle wagens (bij ontvangst en bij afgave), het aanbrengen van beschermende folies op stuur en versnellingspook, en uiteraard het aanbrengen van schermen in plexiglas ter hoogte van de receptie.
De stapsgewijze heropstart zorgt ook voor een verhoogd gebruik van de reeds bestaande (digitale) toepassingen van BMW Group, zoals online betalingen of betaling via QR-codes, communicatie via de 24/7 service-app waar alle BMW en MINI-klanten toegang toe hebben, en last but not least de mogelijkheid om 24 uur per dag de wagen af te leveren aan de garage en te vertrekken met een gedesinfecteerde vervangwagen, waarvan de ontsmette en verpakte sleutel via een gecodeerde kluis wordt overhandigd.