Als dealer succesvol tweedehands auto’s aankopen? Houd dan rekening met volgende elementen

Hoewel in de nieuwe automarkt de cijfers in augustus en september weer groen kleurden, zijn er nog steeds onzekere factoren in de autohandel. Dit maakt het des te belangrijker voor dealers om zich sterk te positioneren in de tweedehands automarkt. Paul-Henri Lenaerts, Director AUTO1.com België, legt uit hoe en waar autodealers in deze turbulente tijden nog de juiste auto’s kunnen vinden en wat belangrijk is voor de aankoopstrategie. 

Over het algemeen moeten autodealers hun voorraad van gebruikte auto’s diversifiëren en zich openstellen voor externe merken. De uitdaging ligt echter vooral in de aankoop van de juiste gebruikte auto’s. Maar hoe vinden dealers goede en aantrekkelijke tweedehands auto’s?

Gevarieerde mix

Het is cruciaal om zich breed te positioneren bij de inkoop van auto’s om voldoende variëteit in het gamma te hebben om aan de verschillende behoeften van klanten te kunnen beantwoorden. Daarom is het interessant om zowel tweedehands auto’s van consumenten als B2B tweedehands auto’s te bekijken. Anderzijds is het bevorderend om verdere grenzen op te zoeken en ook de internationale markt te betrekken. Dat kan eenvoudig met behulp van digitale netwerken die de regionale, nationale én internationale verscheidenheid en prijsverschillen verenigen en in kaart brengen.

Paul-Henri Lenaerts, Director AUTO1.com België

Groot bereik

In een tijd waarin er minder interessante auto’s op de markt komen, is het des te belangrijker om zoveel mogelijk auto’s te zien en te beoordelen. In heel Europa. AUTO1.com opent de gehele Europese automarkt met meer dan 30.000 auto’s uit 30 markten waardoor dealers kunnen profiteren van de individuele verschillen en sterktes van andere markten om zo een regionaal knelpunt te compenseren.

Gecentraliseerd proces

Een efficiënt proces vanuit één bron voor alle verschillende facetten van het aankoopproces bevordert niet enkel de positie in de markt, maar ook de snelheid van transacties en de nauwkeurigheid van prijsbepalingen. Daarvoor werkt het AUTO1.com platform samen met meer dan 300 Europese logistieke partners. Dit maakt snelle, precieze en zorgeloze e-commerce mogelijk tegen competitieve prijzen. Ook de hele aftersales wordt gedekt: of het nu gaat om documenten of logistiek. De implementatie van een digitale sourcing strategie en de centralisatie van sourcing processen maakt het mogelijk voor dealers om zich volledig te concentreren op de eigen core business en een hogere doorloopsnelheid te realiseren.

Europese tweedehands automarkt steeds dichtbij

Alle tot nu toe genoemde factoren moeten efficiënt geïmplementeerd worden, zodat ze een echte meerwaarde betekenen voor het bedrijf. AUTO1.com werkt met één grensoverschrijdend platform, maar in verschillende talen. In eender welke taal of markt, geeft het platform de realtime situatie weer. Zo opent AUTO1.com de Europese B2B-automarkt voor alle autobedrijven in België en biedt het platform een oplossing dat efficiënte en grensoverschrijdende handel mogelijk maakt.

Meer weten over AUTO1.com en zijn diensten? Kijk dan zeker eens op hun website of neem rechtstreeks contact op via verkoopbe@auto1.com.

#Advertorial

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine