Andreas Cremer wordt de nieuwe CEO van FEBIAC

Andreas Cremer wordt de nieuwe CEO van FEBIAC. Hij zal Luc Bontemps opvolgen op 1 november 2020 als CEO van de Belgische en Luxemburgse automobiel- en tweewielerfederatie.

De 50-jarige Duitstalige Belg volgt Luc Bontemps op, die deze functie sinds januari 1999 vervult. Andreas Cremer is sinds 2008 actief in de automobielindustrie, waarbij zijn laatste functie die van secretaris-generaal van de autoconstructeur Audi Brussels was.

Op 64-jarige leeftijd heeft Luc Bontemps de wens geuit om volgend jaar gebruik te maken van zijn pensioenrechten en in de herfst geeft hij de fakkel al aan zijn opvolger door.

De voorzitter van FEBIAC, Philippe Dehennin, is verheugd om de beslissing van het Recruitment Committee: “Andreas Cremer ligt erg goed bij de leden van FEBIAC. Dankzij zijn professionele ervaring en met de hulp van een team van zeer ervaren deskundigen zal de nieuwe CEO ten dienste staan van de hele sector om de toekomst van de mobiliteit in België en het Groothertogdom Luxemburg actief vorm te geven”.

Tegelijkertijd bedankte Philippe Dehennin de huidige CEO Luc Bontemps: “Sinds 21 jaar leidt hij FEBIAC met succes door een groot netwerk op te bouwen met belangrijke partners uit de maatschappij, de politiek en het bedrijfsleven en door belangrijke veranderingen in gang te zetten. Luc Bontemps is een groot voorstander van de vrije keuze van mobiliteitsoplossingen voor iedereen en heeft de deuren van de federatie geopend voor de actoren van de nieuwe mobiliteit. Voor deze prestaties wil ik hem uitdrukkelijk bedanken namens ons hele team”.

Intelligente mobiliteit

Een van de belangrijkste hoekstenen van de strategie van FEBIAC ligt in de komst van een nieuw tijdperk van “intelligente” mobiliteit, waarin milieubescherming, de mobiliteitsbehoeften van de verschillende gebruikersgroepen en het concurrentievermogen van de sector een centrale rol spelen. Volgens de voorzitter van FEBIAC zullen de toekomstige CEO en zijn team het evenwicht tussen ecologie en economie blijven bewaren en zijn ze niet van plan om de voorkeur te geven aan een “alles voor de auto”-aanpak. “Het economisch, sociaal en ecologisch herstel verloopt via én de auto én de gemotoriseerde of niet-gemotoriseerde tweewielers én het stedelijk openbaar vervoer, versterkt door het spoor, voor wat de hoofdassen betreft.”, besluit de voorzitter van FEBIAC.

#Auto
Trending