Arval Network: het nieuwe toekomstbestendige netwerk van Arval België

Arval België start dit najaar 2022 met de eerste fase van de uitrol van Arval Network, een nieuwe structuur van het verkoop- en naverkoopnetwerk, die past in de Arval Beyond-strategie. Arval lanceerde deze 5-jarenstrategie in 2020, met de bedoeling om leider in duurzame mobiliteit te worden.

Ondertussen zien we dat de evoluties elkaar in steeds sneller tempo opvolgen; innovatieve spelers schieten als paddenstoelen uit de grond. Nieuwe automerken kiezen steeds vaker voor een alternatief distributiemodel. Er waait bovendien een frisse wind aan start-ups en tech-initiatieven die de status-quo door elkaar schudden. Autofabrikanten en -distributeurs, leasingbedrijven en hun leveranciers, partners en klanten, digitaliseren voluit, en herdenken zowel hun interne werkwijze als hun bedrijfsmodellen.

“Arval lanceerde eind 2020 Arval Beyond, een nieuwe strategie die zich onder meer richt op een versnelde elektrificatie van ons wagenpark, het aanbieden van alternatieve mobiliteitsvormen en het bereiken van een breder publiek via sterke partnerships. Met Arval Network hebben we een toekomstbestendige visie uitgeschreven waarmee we onze ambitie kunnen waarmaken om onze klanten en hun bestuurders duurzame en innoverende mobiliteitsoplossingen aan te bieden op maat van hun behoeften.” – Laurent Loncke, General Manager Arval België

Het nieuwe Arval Network speelt in op deze uitdagende omgeving en heeft een tweeledig doel:

  1. Het blijven aanbieden van een uitstekende klantenervaring voor onze bestuurders in deze complexe en veranderende omgeving. Daarbij hoort enerzijds een omvangrijk dienstenpakket. Anderzijds krijgen bestuurders meer autonomie, via nieuwe toepassingen in de My Arval-app.
  2. Het netwerk van Arval-partners verder aanpassen aan – en voorbereiden op – de omwentelingen in de automobielsector, zoals elektrische voertuigen en slimme mobiliteitstoepassingen. Dit doen we door samen te werken met partners die ons een groot volume aan wagens leveren en onze processen dus door-en-door kennen

Een naadloze klantenervaring

Ter illustratie van de steeds betere klantenervaring voor onze bestuurders, volgen we het traject van een bestuurder wiens wagen op onderhoud moet.

In de My Arval-app kiest de bestuurder in een handomdraai uit de lijst met erkende Arval-servicepunten, boekt daarna een afspraak op het meest gepaste tijdstip en ontvangt kort nadien een bevestiging van het servicepunt. De My Arval-app laat immers toe om rechtstreeks in de planning van het gekozen Service Punt een reservatie in te plannen, en dit 24/7.

Dit alles in het volste vertrouwen, want alle Arval Network-partners zijn zorgvuldig uitgekozen en garanderen uitstekende kwaliteit.

Een optimaal netwerk

Het optimaliseren van ons netwerk zal in verschillende fases verlopen, de eerste fase zal tegen het eind van dit jaar voltooid zijn. Alle verkoop- en servicepunten in het toekomstige Arval Network worden zorgvuldig uitgekozen op basis van hun naadloze integratie in de Arval-processen, zodat ze absolute kwaliteit kunnen garanderen. Zowel voor elektrische – als voor wagens met verbrandingsmotoren.

Performante interne processen

Intern werkt Arval België verder aan het stroomlijnen en digitaliseren van processen om de evolutie van elektrische wagens en slimme mobiliteit een stap voor te blijven.

“Om de complexiteit van het nieuwe aanbod vlot te beheersen, zullen we de interne processen vereenvoudigen en de samenwerking verzilveren met vertrouwde volume-gedreven partners, die onze workflow door en door kennen. Zo garanderen we een nog betere klantenervaring.” – Olivier Jaspers, Director Global Operations Arval België

De uitrol van Arval Network voor Arval België gebeurt in verscheidene fases en zal meerdere jaren in beslag nemen. De implementatie vindt plaats in volledige transparantie en samenwerking met partners, klanten, leveranciers en andere betrokkenen. Arval België zal alle betrokken partijen regelmatig informeren en raadplegen.

#Fleet Management

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine