Arval: wat is de toekomst van diesel in bedrijfsvloten?

In marge van de Klimaatconferentie van Bonn 2017 (COP 23), beslist Arval om via een white paper zijn mening als expert uit te brengen over de toekomst van diesel. In een cruciale politieke context, met nieuwe politieke beslissingen in heel Europa, heeft Arval een white paper ontworpen om de huidige status van diesel in Europa te verduidelijken en mogelijke alternatieven te schetsen.

Arval is ervan overtuigd dat diesel op korte termijn een belangrijke rol blijft spelen bij het verminderen van de CO2-uitstoot, waardoor  constructeurs de tijd krijgen om de nodige investeringen te doen voor de productie van alternatieve en betaalbare voertuigen en overheden om de nodige infrastructuur te ontwikkelen. Benzine- en vooral hybridewagens zijn ook strategische alternatieven, in afwachting van een meer algemene beschikbaarheid van volledig elektrische voertuigen. Arval identificeert deze optie duidelijk als te ontwikkelen doelmatigheid, mits aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.

“Het was belangrijk voor ons om een inventaris op te maken van het energieverbruik, terwijl de wereld een ongekende transitie doormaakt op dit gebied”, legt Philippe Bismut, CEO van ARVAL, uit. “Deze aanpak is nuttig om onze klanten te ondersteunen in de richting van nog beter geschikte oplossingen, maar ook om een meer globale reflectie over de mobiliteit van morgen te brengen.”

De aanpak van Arval is er dan ook op gericht om de ecologische verschuiving te faciliteren voor zijn klanten door zijn processen af te stemmen op de steeds veranderende regelgeving. In die zin heeft de leider op het gebied van autoleasing met meerdere merken zijn TCO-berekeningsmethode herzien, met inbegrip van nieuwe bestuurderssegmenten, rij- en locatiemodellen. Arval houdt ook rekening met nieuwe alternatieven zoals autodelen, die een effectieve aanvulling vormen op het gebruik van de individuele wagen.

Tags: Fleet