Athlon Belgium: “Van het mobiliteitsbudget een opportuniteit maken”

Michiel Alferink

Het mobiliteitsbudget bestaat ondertussen al twee jaar maar kan nog altijd op weinig bijval rekenen. Veel bedrijven en hun werknemers beschouwen het als te complex, terwijl het eigenlijk een prima instrument is om de mobiliteit op een positieve manier te veranderen. Athlon Belgium zorgt met zijn expertise als mobility provider voor duidelijkheid en een zorgenvrije implementatie.

De werknemers van morgen wonen in en rond de stad, maar misschien ook vaker weer wat landelijker. Ze werken alleszins op flexibele tijden en meer van thuis. En ze hechten steeds meer belang aan duurzaamheid. Dat betekent dat hun behoeftes veranderen. Flexibiliteit met oog voor het milieu is de nieuwe norm. Het mobiliteitsbudget geeft die flexibiliteit en is hét middel bij uitstek is waarmee werkgevers kunnen inspelen op de snel veranderende mobiliteitsbehoeften en zich als ‘employer of choice’ kunnen profileren. Maar hoe doe je dat concreet?

Van complex naar eenvoudig dankzij individueel advies

Athlon neemt de rol van expert ter harte door haar klanten bij de hand te nemen en ervoor te zorgen dat ze goed voorbereid aan de bedrijfsmobiliteit van morgen starten. De mobility provider kan daarbij putten uit een arsenaal aan tools. Een voorbeeld is de “Athlon Mobility Profiler”, die inzichten geeft in hoe plug-in hybrides en elektrische voertuigen matchen met wensen en behoeftes. Of ook de “Athlon TCO Scan” die de werkelijke kosten en mogelijke besparingen in kaart brengt.

De focus ligt op het gidsen van de bedrijven door het mobiliteitslandschap en op de praktische implementatie van het mobiliteitsbudget. Dit vergt altijd een aanpak op maat.

“Via aparte adviestrajecten begeleiden wij klanten bij de overgang van enkel wagens met verbrandingsmotor naar duurzame alternatieven en een mobiliteitsmix. Samen met onze klanten komen we tot een flexibele totaaloplossing die past bij het profiel van hun bedrijf en de noden van hun medewerkers. Zowel voor hun zakelijke verplaatsingen alsook privénoden. En zo bereik je de mental shift die nodig is om een brede verandering teweeg te brengen”, besluit Michiel Alferink, algemeen directeur van Athlon Belgium.

#Advertorial #Fleet Management #Mobiliteit

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine