Leasemaatschappij Athlon speelt een sleutelrol in de elektrificatie van het wagenpark van de Gumption-groep, een vooraanstaande speler in de technologiesector. Gumption zet een grote stap richting duurzame mobiliteit door haar vloot van bijna 400 voertuigen volledig elektrisch te maken, waarvan 76 Mercedes-Benz en 218 BMW’s worden geleverd door Athlon. Deze samenwerking onderstreept de gedeelde ambitie van beide bedrijven om actief bij te dragen aan een duurzame toekomst.
Transitie naar volledig elektrisch rijden
De BMW’s zijn inmiddels al geleverd aan de nieuwe bestuurders, terwijl de levering van de Mercedes-Benz voertuigen onlangs begon en de komende weken verdergaat. De keuze voor BMW en Mercedes-Benz is een bewuste stap, vanwege hun sterke focus op elektrificatie en het hoge kwaliteitsniveau dat Gumption haar medewerkers wil bieden. De voertuigen worden geleverd in samenwerking met lokale concessiehouders BMW Jorssen Aartselaar en Hedin Automotive Kontich.
Flexibele en duurzame mobiliteit
Gumption’s overstap naar elektrische wagens is onderdeel van een bredere mobiliteitsstrategie, waarbij duurzaamheid en flexibiliteit centraal staan. Dankzij het flexibele mobiliteitsbudget, kunnen medewerkers zelf bepalen hoe ze hun mobiliteit invullen – of het nu gaat om een bedrijfswagen, fietsleasing, of financiële ondersteuning bij thuiswerkkosten.
“Met een volledig elektrische vloot sluiten we de cirkel van onze duurzaamheidsstrategie, nadat we in 2020 al kozen voor plug-inhybride modellen. Met Athlon als partner kunnen we rekenen op betrouwbare en efficiënte ondersteuning.”
Bart Embrechts, CEO van Gumption
Betrouwbare partner voor duurzame mobiliteit
Athlon speelt een cruciale rol als leasingpartner door Gumption te ondersteunen in deze duurzame transitie.
#Auto #Fleet Management“Wij zijn blij dat Gumption voor Athlon heeft gekozen in deze ambitieuze stap naar volledige elektrificatie. Met onze flexibele aanpak en expertise zorgen we ervoor dat bedrijven zoals Gumption niet alleen hun wagenpark moeiteloos kunnen elektrificeren, maar dat we ook hun medewerkers daarbij maximaal ontzorgen. Samen delen we een duidelijke missie: de ecologische voetafdruk verkleinen en écht het verschil maken voor een duurzame toekomst. Ondertussen zijn meer dan 8 op de 10 bedrijfswagens die in 2024 besteld werden bij Athlon volledig elektrisch.”
Honnoré Hervé, Sales Manager bij Athlon