AutOostende: kuststad organiseert eigen virtueel autosalon

Dat de dealers de voor hen cruciale januarimaand aangrijpen om zoveel mogelijk potentiële kopers virtueel en fysiek naar hun showrooms te krijgen, hebben we de afgelopen weken kunnen merken aan de talrijke initiatieven. In Oostende ziet men het net iets groter met een virtueel autosalon, waarbij de autodealers de krachten bundelen.

Verschillende Oostendse autohandelaars voeren elk afzonderlijk promotie. Met AutOostende biedt het Economisch Huis Oostende nu een overkoepelend online platform waar de acties van alle autodealers samen in de kijker worden geplaatst. Via een globale promotiecampagne voor het virtuele autosalon zullen zo meer mensen bereikt worden en wordt de lokale autohandel onder de aandacht gebracht. Daarnaast zal er ook extra gefocust worden op de promotie van duurzame wagens.

Voor deze eerste editie van AutOostende werden alle Oostendse auto- en motohandelaars aangeschreven. Volgende merken nemen deel aan het salon: Alfa Romeo, BMW, BMW Motorrad, Citroën, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Kia, Land Rover, Lexus, Mercedes, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki, Toyota en Vespa. Verder zal er ook een stand met mobilhomes aanwezig zijn.

Concept

Charlotte Verkeyn, schepen voor ondernemen en burgemeester Bart Tommelein.

“AutOostende wordt een volwaardige, virtuele beurs met een unieke balans tussen een digitale wereld en de normale fysieke beleving”, vertelt schepen voor Ondernemen Charlotte Verkeyn. “Zo zal je live via een chattool vragen kunnen stellen aan de autohandelaars, zal er mogelijkheid zijn om testritten te boeken, afspraken in te plannen, catalogussen in te kijken, filmpjes te bekijken en zelfs offertes aan te vragen.”

“We hopen via deze weg een extra toegevoegde waarde te creëren voor de lokale autosector die het nu moeilijk heeft”, voegt schepen Verkeyn er nog aan toe.

Gratis, maar wel registreren

Voor bezoekers is de beurs volledig gratis. Enkel online registreren, vanaf 8 januari 2021, is verplicht. Na de registratie op het online platform www.autoostende.be zullen de geïnteresseerden een link toegestuurd krijgen waarmee ze in het weekend van 22 januari 2021 online kunnen inloggen op de beurs.

Tot slot zal er op de beurs ook een virtuele foodtruck aanwezig zijn waar bezoekers take-away kunnen bestellen om thuis van te genieten tijdens hun bezoek aan het autosalon. Daarbovenop zullen verschillende horecazaken gecontacteerd worden met de vraag om ook een leuke actie uit te werken in het kader van AutOostende.

#Fleet Dealers

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine