Autosupermarkt Cardoen start thuisbezorging in België

Pic : BELGA PHOTO JONAS ROOSENS

Net zoals voedingswarenhuizen, biedt autosupermarktketen Cardoen nu ook thuisbezorging aan. In tijden van corona is het afhalen van auto’s in fysieke locaties verboden. Daarom levert het bedrijf de voertuigen, waarvan de verkoop en nummerplaat in orde zijn, thuis bij de kopers af. Cardoen handhaaft social distancing en strikte hygiënemaatregelen.

Ook in tijden van corona blijft Cardoen auto’s afleveren. Het bedrijf kan dan wel geen klanten face-to-face ontvangen, toch voorziet het een persoonlijke service bij verkoop. Klanten die voor de lockdown een nieuwe auto bestelden, betaalden en er ook een nummerplaat voor hebben, ontvangen hun voertuig immers gewoon voor de deur. De thuisbezorging is bovendien gratis. 

Ontsmet na bezorging en uitleg per video

De thuisbezorging gebeurt onder strikte hygiënische voorwaarden en de regels rond social distancing worden gerespecteerd. De autosupermarktketen brengt de auto tot aan de voordeur van de klant, waarna het voertuig en de autosleutel ontsmet worden. Kopers worden nadien door de opties van de auto geleid tijdens een videogesprek. Ondertussen werden er al 60 auto’s succesvol afgeleverd aan huis. Cardoen verwacht in totaal 150 auto’s tot bij klanten te kunnen brengen.

De actie van Cardoen loont en zorgt voor een hoge klantentevredenheid. Klanten geven de autosupermarktketen minstens een 7/10 qua klantentevredenheid. Bij 75% loopt die tevredenheidsscore zelfs op tot 9 en 10/10. De tevredenheid ligt daarmee nu gemiddeld 10% hoger dan voor de coronacrisis.

#Auto

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine