B2B-inschrijvingen: het glas half leeg of halfvol?

In augustus werden 20.346 nieuwe auto’s geregistreerd bij een bedrijf, volgens Jato. Hoewel dit resultaat 35,6% lager is dan in augustus 2019, is het duidelijk dat het B2B-segment alleen al in augustus 56% van de totale registraties (36.387) voor zijn rekening nam.

Van 1 januari tot 31 augustus werden 144.934 eenheden op naam van een bedrijf geregistreerd. Dit betekent opnieuw een daling van 32% ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Toch vertegenwoordigen de totale vlootregistraties nog steeds zo’n 49% van het totale aantal.

Hierbij moet worden opgemerkt dat in al deze door Jato meegedeelde cijfers de zelfstandigen en de vrije beroepen niet zijn opgenomen.

De oorlog van de premiummerken

Het is heel duidelijk: de premiummerken zijn nog altijd het populairst in de wagenparken.

BMW heeft de eerste acht maanden het beste gepresteerd, met 12% van de B2B-markt. Mercedes-Benz staat met 10,4% van het marktaandeel op de tweede plaats. Audi (8,4%) staat op de vierde plaats, achter Volkswagen (10%). Volvo staat op de 7e plaats.

Als u naar het klassement van de modellen kijkt, zult u weinig veranderingen opmerken. Nog altijd staat de Mercedes A-Klasse aan de leiding, voor de BMW 3-serie en de VW Golf. Volvo’s XC40 neemt een interessante vierde plaats in.

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!