Callant Verzekeringen neemt klanten AON Affinity over en versterkt positie in de autosector

Verzekeringsmakelaar Callant breidt zijn bereik uit met een nieuwe overname. Door de acquisitie van AON Affinity wil de verzekeraar onder meer zijn bereik bij de autohandelaars vergroten.

AON Affinity is onderdeel van de Amerikaanse verzekeringsgigant AON, een van de grootste makelaars ter wereld. Die legt zich toe op grote bedrijvenklanten, terwijl AON Affinity zich via bedrijven vooral richt op particulieren. Het ontwikkelt specifieke verzekeringsprogramma’s voor klanten, personeel en leden van ondernemingen en organisaties.

“Door de overname winnen we opnieuw aan schaalgrootte”, zegt Peter Callant. “Zo krijgen we toegang tot nog meer dealers van automerken. Belangrijk zijn ook de stap in de deeleconomie en het digitale aspect, door de applicaties en webdiensten die worden ontwikkeld voor de klanten van Aon Affinity. Je kan bijvoorbeeld denken aan het aanbieden van preventiediensten, via geconnecteerde wagens.”

Automotive verder uitbouwen

“Callant heeft reeds een vierhonderdtal garages in portefeuille en met de overname creëren we dus toegang tot nog meer merken dealers. Zo kunnen we onze automotive afdeling verder uitbouwen”, vertelt zaakvoerder Peter Callant. “Dit zijn zowel invoerders, garagisten en concessiehouders als de kopers van auto’s via de dealers.

Daarnaast versterkt Callant ook haar positionering op de fietsmarkt. “Dankzij de mobiliteitsbudgetten die zij hun medewerkers bieden, wint de e-bike aan belang. Wij kunnen bedrijven een totaalpakket aanbieden met een omniumverzekering, bijstand en pechverhelping”, besluit Callant.

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!