De B2B-markt groeit met …

Alleen al in oktober werden in België 25.532 nieuwe wagens geregistreerd op naam van een bedrijf. Een stijging van 26% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Dit blijkt uit de analyse van dataspecialist Jato.

Over de eerste tien maanden in zijn geheel werden 260.970 nieuwe B2B-auto’s geregistreerd (exclusief zelfstandigen en vrije beroepen). Dit is een stijging van 14.037 eenheden ten opzichte van vorig jaar, een stijging van 5,68%.

De winnaars en de verliezers

Volkswagen blijft het voorkeursmerk op de business-to-business markt. Het Duitse merk veroverde 10,1% van het marktaandeel (26.320 eenheden over de eerste tien maanden van het jaar).

Mercedes-Benz en Renault staan op het tweede en derde podiumtrapje, met een marktaandeel van respectievelijk 9,9% (25.764 eenheden) en 8,3% (23.292 eenheden). BMW en Audi sluiten de top 5.

De tien merken die het meeste marktaandeel wonnen en verloren tussen januari en oktober 2019 – Bron: Jato

De favoriete modellen

De trend zet zich al enkele maanden door: Mercedes-Benz blijft de eerste twee plaatsen op het podium innemen met de A-Klasse (7.331 verkochte eenheden) en de C-Klasse (6.540 eenheden).

Volkswagen sluit het podium met de Golf (6.265). Daarna komen de Hyundai Tucson (5.739) en Skoda Octavia (5.442).

De top 20 van meest ingeschreven wagens op de B2B-markt in de periode januari-oktober 2019 – Bron: Jato

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!