
Alleen al in oktober werden in België 25.532 nieuwe wagens geregistreerd op naam van een bedrijf. Een stijging van 26% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Dit blijkt uit de analyse van dataspecialist Jato.
Over de eerste tien maanden in zijn geheel werden 260.970 nieuwe B2B-auto’s geregistreerd (exclusief zelfstandigen en vrije beroepen). Dit is een stijging van 14.037 eenheden ten opzichte van vorig jaar, een stijging van 5,68%.
De winnaars en de verliezers
Volkswagen blijft het voorkeursmerk op de business-to-business markt. Het Duitse merk veroverde 10,1% van het marktaandeel (26.320 eenheden over de eerste tien maanden van het jaar).
Mercedes-Benz en Renault staan op het tweede en derde podiumtrapje, met een marktaandeel van respectievelijk 9,9% (25.764 eenheden) en 8,3% (23.292 eenheden). BMW en Audi sluiten de top 5.

De favoriete modellen
De trend zet zich al enkele maanden door: Mercedes-Benz blijft de eerste twee plaatsen op het podium innemen met de A-Klasse (7.331 verkochte eenheden) en de C-Klasse (6.540 eenheden).
Volkswagen sluit het podium met de Golf (6.265). Daarna komen de Hyundai Tucson (5.739) en Skoda Octavia (5.442).
