Een vleugje Autosalon … op het dak van de Heizel

Zoals u ondertussen al weet: ook dit jaar geen Autosalon in de Heizelpaleizen van Brussels Expo in januari 2022. De Brussels Motorshow verhuist voor het tweede jaar op rij naar de toonzalen van de dealers. Maar bij organisator Febiac willen ze het momentum in het begin van het jaar niet zomaar laten voorbijgaan. Daarom komt de Belgische en Luxemburgse Automobiel- en Tweewielerfederatie met een origineel initiatief: een volledig uit doorzichtig glas gebouwde productiestudio op het dak van Paleis 5 van Brussels Expo.

Febiac wil wil met deze studio, van waaruit in de salonperiode ook uitzendingen plaatsvinden, een ontmoetingsplaats creëren voor alle partners, media, journalisten en influencers. Tijdens een “klassiek” Salon verwelkomt Febiac in Brussels Expo meer dan 1.400 journalisten van alle media van het land. Ook de influencers die actief zijn op het vlak van mobiliteit worden niet vergeten. Febiac biedt hen dit jaar de uitzonderlijke mogelijkheid aan om vanuit de studio te informeren en in debat te gaan met de bevolking over alle aspecten van individuele mobiliteit.

Zichzelf opnieuw uitvinden

Met de pandemie moeten wij ons steeds opnieuw uitvinden en daar zijn we voortdurend mee bezig”, zegt Gabriel Goffoy, de nieuwe communicatiedirecteur van Febiac. “Febiac wil met zijn Rooftop Studio de indivi duele mobiliteit van morgen in de belangstelling plaatsen en beoogt een confrontatie tussen de visies van de nieuwe generaties Y+Z en die van de vertegenwoordigers van onze industrie, politici, opiniemakers en BV’s. Wij zijn een sector die zich perfect heeft aangepast aan de Europese richtlijnen, maar dat is bij de meeste mensen nog geheel onbekend. Zo bieden wij via de Belgische concessies al bijna 70 verschillende volledig elektrische en bijna 130 hybride auto’s aan.”

Het oplopen van het aantal Covid-19 besmettingen eind november noopte FEBIAC en zijn exposanten tot de unanieme beslissing om de 99e editie van de Brussels Motorshow te decentraliseren. Daarmee wordt, ondanks alle beperkingen als gevolg van Covid-19, toch het Salon-momentum behouden, zodat alle merken en hun dealers hun nieuwigheden kunnen showen. Verder komt FEBIAC met een nieuwe communicatiecampagne, vooral gericht op nieuwe generaties.

Andreas Cremer (foto: Steven Richardson)

Want zij zijn onze klanten van morgen”, verklaart Andreas Cremer, CEO van Febiac. “Daarnaast zetten we een indrukwekkend assortiment aan nieuwe producten in de markt. Alles komt samen in onze unieke Rooftop Studio, die dagelijks een nieuwsprogramma van 99 seconden zal uitzenden, een knipoog naar de 99ste editie van het Salon. Dit programma, dat ook zal worden uitgezonden op RTL-TVI en in Drive op VTM, zal aangevuld worden met belangrijke informatie voor consumenten die momenteel de weg niet vinden in het aanbod op de markt, de ontwikkelingen in de sector en de wijzigingen op fiscaal vlak, middels het nieuwe digitale platform van Febiac.

#Auto

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine