Fixico maakt reparatieparcours volledig digitaal

Zowat alle spelers in de automotive sector schakelen in een sneltempo over naar digitale kanalen om te communiceren met hun klanten. Fixico is al een online platform voor carrosserieherstellingen, maar steekt nu nog een tandje bij met een volledig contactloos reparatieparcours.

“COVID-19 verandert ons leven en dus ook de manier waarop met autoschadeherstel wordt omgegaan. Dit vereist een verandering van gewoontes. De behoefte aan een snelle digitale transormatie was nog nooit zo groot.  In het kader van de pandemie hebben we een beleid ingevoerd om een volledig contactloos reparatieparcours mogelijk te maken”, zegt Paul Verkinderen, Sales Director Fixico Belux.

Hoe werkt dat?

Het parcours is onderverdeeld in deze korte stappen:

  • Bestuurders kunnen schade digitaal melden van thuis.
  • De fleet manager ontvangt direct een prijsberekening.
  • De herstelling kan eenvoudig digitaal ingepland worden. De bestuurder kiest de datum van zijn voorkeur (bijvoorbeeld binnen 1 maand) waarbij extra flexibele annulerings-/herzieningsvoorwaarden van Fixico van toepassing zijn.
  • Wanneer het mogelijk is om een afspraak te maken, worden de strikte ‘COVID-19 policies’ zoals gevisualiseerd in de onderstaande afbeelding toegepast.

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

Tags: Auto Services