Guido Pot – Fleet wordt een prioriteit

Jaguar/Land Rover wil de komende jaren een flinke groei realiseren, de Britse constructeur heeft binnen dit en 8 jaar een verdubbeling van de verkoopcijfers in het vizier, waarbij binnen 2 à 3 jaar de grootste stappen moeten gezet worden. De fleetmarkt wordt daarbij één van de speerpunten.

Guido Pot (Fleetmanager Jaguar/Land Rover): “Wij gaan jaarlijks bijna een miljard euro investeren in de ontwikkeling van nieuwe producten en binnen twee jaar zullen wij vanuit een nieuwe fabriek in Wolverhampton zelf diesels en benzinemotoren gaan bouwen.

Wat de productrange betreft, zullen wij in de eerste plaats de onderkant van het gamma versterken, wat ook logisch is gezien onze ambitie in fleet.”

FLEET: In een segment dat gedomineerd wordt door Duitse premiummerken is het geen sinecure om marktaandeel te veroveren. Wat wordt de strategie op het vlak van fleet?

Guido Pot: “Ons fleet-team wordt versterkt en ook op het vlak van de concessies gaan we een inspanning doen. Alles moet professioneler worden en de processen zullen ook beter verankerd worden. Wat wij nu doen is heel veel praten met alle belangrijke spelers in de markt, zoals leasingmaatschappijen en fleetowners.

Wij streven er niet naar om even groot te worden als die gevestigde waarden – dat zou van weinig realiteitszin getuigen – maar we zien zeker onze kans bij de decision makers. Deze rekenen niet tot op de laatste eurocentiem als het gaat om het wagenpark van hun management.

De fleetmarkt is constant in beweging en met een productenpallet als het onze zijn we ervan overtuigd dat we alle troeven hebben om een forse groei te realiseren in de fleetsector. De Range Rover Evoque is daarvan een mooi voorbeeld. We realiseren met dat model verkoopcijfers waarvan we tot voor enkele jaren alleen durfden van dromen. Met Jaguar hebben we dezelfde ambitie in fleet.”

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!