Karl-Thomas Neumann, CEO van Opel Group: “Geen illegale software”

Karl-Thomas Neumann OpelNa de herhaaldelijke beschuldingingen van de VRT, werden dit weekend opnieuw beschuldigingen geuit. Deze keer in de Duitse pers. De CEO van Opel Group, Karl-Thomas Neumann, reageert als volgt:

“Deutsche Umwelthilfe (DUH), Monitor en Der Spiegel wekken de indruk dat zij nieuwe feiten hebben gevonden die erop wijzen dat Opel illegale manipulatie-instrumenten zou gebruiken. Dat zijn valse aantijgingen.

Zoals we eerder al verklaarden, gebruiken wij bij Opel geen illegale software. Onze motoren voldoen volledig aan de wettelijke voorschriften. Wij verwachten dat de overheidsinstanties dit standpunt zullen onderschrijven. Wij hebben steeds in alle openheid samengewerkt met de Duitse en Europese overheidsinstanties en zullen dat blijven doen. In oktober 2015 bezorgde Opel aan het KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) reeds alle mogelijke informatie over zijn bedrijfsstrategie inzake motorsoftware, -kalibratie en -uitstoot. Wij zullen het publiek meer informatie verstrekken zodra we met de overheid hebben gepraat.

De recente beschuldigingen op basis van de bevindingen van hacker Felix Domke zijn misleidende vereenvoudigingen en verkeerde interpretaties van de complexe verbanden tussen de verschillende aspecten die meespelen in de moderne uitstootcontrolesystemen voor dieselmotoren. Dergelijke systemen zijn erg complex en houden rekening met vele factoren, die niet afzonderlijk kunnen worden geïnterpreteerd.Opel Insignia

DUH, Monitor en Der Spiegel hebben nog steeds geen informatie over hun testmethoden en -protocollen meegedeeld aan Opel. Bijgevolg kunnen wij dit deel van de beschuldigingen niet evalueren. Onze eigen en onafhankelijke metingen, evenals ervaringen met voorgaande experimenten die door DUH werden gepubliceerd, brengen ons ertoe niet te geloven dat bovengenoemde resultaten objectief of wetenschappelijk gegrond zijn, zoals we eerder al bevestigden.

Uiteraard hebben wij wel onze lessen getrokken uit de recente discussies met de overheden en het publiek. Met elke nieuwe motor streven wij ernaar de benchmark te zijn. Wij zullen de nabehandeling van de uitstoot van onze SCR-dieselmotoren zo veel mogelijk blijven verbeteren, voor zover de wetten van de fysica dat toestaan. Dat omvat een vrijwillige klantentevredenheidscampagne vanaf juni voor auto’s die reeds in het verkeer zijn.”

#Auto

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

Selected FLEET Dealers

Deze lijst omvat uitsluitend de klanten van FLEET Dealers. Wenst u als dealer ook in deze lijst te staan contacteer Patrick Quatennens (patrick.quatennens@effectivemedia.be / 0478 22 23 33), of Chloé Vanden Wyngaerdt (chloe.vandenwyngaerdt@effectivemedia.be / 0472 80 26 25)

Opel Beerens 1932 Zaventem
Autostad Leuven 3020 Leuven
Group Pashuysen by Wittockx 3200 Aarschot
Group Pashuysen by Soers 3300 Tienen
Bounameaux 4000 Li
BHs Motors 4340 Awans
Declerc Gembloux 5030 Gembloux
Declerc Naninne – Namur 5100 Naninne
François Arlon 6700 Arlon
Declerc Marche Motors 6900 Marche-en-Famenne
Deleersnyder 9050 Gent
Imacar Sint-Niklaas Vanhoecke – Opel 9100 Sint-Niklaas
Imacar Dendermonde De Keukeleire – Opel 9200 Dendermonde
Trending