Kia Europe en Uber slaan handen in elkaar voor elektrische mobiliteit

Kia Europe en Uber kondigen een partnerschap op het gebied van elektrische mobiliteit aan, dat de lancering van emissievrije batterijvoertuigen in heel Europa moet versnellen om steden schoner en stiller te maken.

In het kader van het partnerschap zal Kia zijn gamma batterijaangedreven elektrische wagens (BEV’s) – inclusief de e-Niro en e-Soul – aanbieden aan Uber-bestuurders met speciale condities, waardoor KIA een toonaangevende leverancier van geëlektrificeerde wagens moet worden voor de ‘ride hailing’-sector.

Plan S-strategie

Nieuwe mobiliteitspartnerschappen maken deel uit van de Plan S-strategie van Kia, die eerder dit jaar werd onthuld. Tegen eind 2030 zullen milieuvriendelijke modellen 40% van de wereldwijde Kia-verkoop voor hun rekening nemen. In het kader van de Plan S-strategie zal Kia tegen het einde van het decennium een wereldwijde jaarlijkse verkoopdoelstelling realiseren van 880.000 stuks voor alle elektrische voertuigen en 1,6 miljoen stuks voor milieuvriendelijke wagens.

De ontwikkelingsfocus van Kia ligt op het populariseren van BEV’s – een kernelement van de transformatiestrategie ‘Plan S’. Ook zal Kia zijn wereldwijde productgamma tegen 2026 uitbreiden met elf nieuwe BEV-modellen, waarvan er zeven zullen worden ontwikkeld op het geavanceerde Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Deze nieuwe modellen zullen diverse personenwagens, SUV’s en MPV’s voor verscheidene segmenten omvatten, elk met elektrische technologie voor een groot reëel rijbereik en snelle laadbeurten.

Uber mikt ook op een drastische vermindering van de koolstofuitstoot, met plannen om tegen 2030 een emissievrij mobiliteitsplatform in heel Europa te worden. Het bedrijf heeft zijn ambities uitgezet om tegen 2025 meer dan 100.000 BEV’s te exploiteren in heel Europa. Als onderdeel van dat doel zal de helft van alle kilometers die Uber-chauffeurs tegen 2025 hebben gereden in zeven grote Europese steden – Amsterdam, Berlijn, Brussel, Lissabon, Londen, Madrid en Parijs – worden afgelegd in emissievrije voertuigen.

Marketing- en voorlichtingscampagnes

Als onderdeel van het bredere partnerschap zullen Kia en Uber gezamenlijke marketing- en voorlichtingscampagnes ontwikkelen om BEV’s verder te promoten bij Uber-chauffeurs. Kia zal ook proefritten aanbieden zodat bestuurders de emissievrije voertuigen van het merk uit eerste hand kunnen ervaren.

#Auto #Mobiliteit

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine