Lampiris bestelde 15 Nissan LEAF’s bij Nissan by LENTZ

Lampiris liet het al in 2017 weten: de energieleverancier heeft als doel om over een volledige “zero emission” vloot te beschikken vanaf het jaar

Vooraleer de stap naar full-electric te wagen, deed Lampiris grondig zijn huiswerk op het vlak van laadinfrastructuur. De strategie is om een zo hoog mogelijk dekkingsgraad te hebben via verschillende laadkanalen. Bij de werknemers thuis wordt een wallbox voorzien of een slimme kabel, met beiden is split-bill laden mogelijk. Samen met de laadinfrastructuur op de sites van de Lampiris-kantoren, zou dat ongeveer 85% van de laadbehoefte dekken. Daarnaast voorziet men dat 10% via “opportunistisch laden” zal gebeuren (bvb aan winkelcentra en in publieke parkings) en nog eens 5% via laadpalen in brandstofstations.

Als het gaat om de implementatie van de elektrische voertuigen in de vloot, moedigt Lampiris medewerkers aan om vrijwillig sneller over te stappen. Hun auto met verbrandingsmotor wordt dan beschikbaar voor collega’s wiens profiel vandaag niet geschikt is voor een elektrische auto. Die profielen worden case by case bekeken, men houdt o.a. rekening met de afstand van het woon-werkverkeer maar ook woonst zelf. Wie in de stad woont, heeft immers niet altijd de mogelijkheid om thuis te laden.

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!