Laurent De Backer verlaat Maserati voor Breguet

Maserati Laurent De Backer-optimizedBijna acht jaar werkte hij voor Maserati en dat in verschillende functies, bij zijn afscheid prijkt Sales, Marketing & PR Manager BELUX, Maserati West Europe op zijn visitekaartje. Maar nu zoekt hij andere oorden op.

Je verandert niet alleen van job maar ook van sector, je gaat werken voor het luxemerk van horloges Breguet. Wat trekt je aan in deze nieuwe uitdaging?

Laurent De Backer: Ik was niet echt actief op zoek want ik was en ben nog steeds heel tevreden in mijn job. Maar op een gegeven moment biedt er zich een interessante en uitdagende opportuniteit aan. Bij Breguet bieden ze mij een zeer mooie kans voor de toekomst om mij professioneel nog verder te ontwikkelen waarop ik graag inga.

Zie je gelijkenissen tussen je functie bij Maserati en bij je nieuwe werkgever?

LDB: Het is ook een combinatie van sales, marketing en PR. Maar ik zal wel verantwoordelijk zijn voor de Benelux, de Baltische staten en Scandinavië. Ook dat trekt me aan in deze nieuwe uitdaging. Los daarvan zijn er natuurlijk gelijkenissen qua merkbeleving. Breguet richt zich – net zoals Maserati – tot de niche van het luxesegment. De beleving en de manier waarmee je met de klanten omgaat is zeer belangrijk en in veel gevallen doorslaggevend. Het is ook een merk met een indrukwekkende historiek dat zeer innovatief is wat mij ook enorm aantrekt en één van de redenen is waarom ik mij voor Breguet wil engageren.

Breguet richt zich – net zoals Maserati – tot de niche van het luxesegment

7,5 jaar bij Maserati, dat is niet niks. Wat blijft je het meeste bij?

LDB: Toen ik in 2008 bij Maserati kwam, was dat een ander merk dan vandaag. Een prestige luxemerk maar ook heel erg niche. In 2012 verkochten wij in de Benelux 86 auto’s. In 2014 en 2015 hebben wij telkens 400 auto’s verkocht in de Belux alleen. Maserati is nog steeds een luxemerk maar ons aanbod is nu groter. In het begin heb ik een nieuwe Quattroporte met automaat mogen lanceren, de nieuwe Gran Turismo Sport met sequentiële versnellingsbak, daarnaast kwamen er speciale series uit. In 2013 mocht ik dan de nieuwe Quattroporte en later de Ghibli mee lanceren. Samen met ons dieselaanbod heeft dat ervoor gezorgd dat we sterk gegroeid zijn. Het was een zeer boeiende periode om van dichtbij mee te mogen maken, en om samen te mogen werken met een gedreven en uiterst professioneel dealernetwerk.

 

 

#Auto

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine