Lucien opent deuren flagshipstore in Elsene

Afgelopen vrijdag 6 mei opende Lucien, de fietsenketen van D’Ieteren officieel de deuren van zijn Flagshipstore in Elsene. Naast zijn positie in de Antwerpse regio is Lucien ook actief in de Brusselse regio, De Flagshipstore is met 3.000 m² een ambiteus statement. In de winkel kan je terecht voor alle types fietsen, accessoires en kledij. Opmerkelijk: klanten kunnen er testritjes maken op een indoor testcircuit van 1500 m².

Naast de testbaan is er ook een ‘bike wash’, een parking en een dedicated delivery zone. Lucien mikt duidelijk hoger dan wat we van een doorsnee fietsenwinkel gewoon zijn.

Karl Lechat, Managing Director van Lucien: “Wij willen samen met en voor onze fietsers een nieuwe en unieke fietsbeleving creëren. Hiervoor gingen we op zoek naar een centrale locatie in Brussel, met voldoende ruimte voor specifieke fiets-noden. Wij geloven sterk in de fiets die zijn specifieke plaats verdient en op 1 locatie alles te kunnen aanbieden aan de fietser. We willen voor de fietsers uit de buurt ook een toegevoegde waarde zijn: een plek waar ze hun fiets kunnen komen schoonmaken en zelf kunnen herstellen als er een klein probleem is. Wij voorzien voldoende ruimte en rustige hoekjes om je samen met onze adviseur even neer te zetten en tijd te nemen om alles te bespreken: wij hebben heel wat zitplaatsen voorzien en ook 3 kleine zitzones met schermen verspreid over de winkel waar je met een verkoper rustig je fiets kan samenstellen.

Binnen vijf jaar een nationale keten

De fietsketen van Lucien wordt momenteel uitgebouwd door overnames, voornamelijk in grote steden, waarbij wordt verder gebouwd op de expertise van de bestaande teams. D’Ieteren voegt hieraan zijn knowhow inzake marketing, onlineverkoop, financiering, B2B en netwerkbeheer toe.

Dankzij het ecosysteem dat de Lucien Bikes divisie wil creëren, zullen hun klanten kunnen genieten van een volledig geïntegreerde en omnichannel service. Zij zullen online informatie kunnen inwinnen, een proefrit kunnen aanvragen, met ervaren adviseurs in de winkel kunnen spreken, hun fiets kunnen laten leveren, een online factuur kunnen raadplegen, enz.

In het kader van de verdere uitbouw van Lucien’s mobiliteitsstrategie werd de ambitie geformuleerd om binnen dit en 5 jaar een nationale keten op te richten voor verkoop en onderhoud van fietsen.

De fietsactiviteit van Lucien vormt een aanvulling op zijn auto-activiteit en andere mobiliteitsdiensten van D’Ieteren, zoals de gedeelde mobiliteit met Poppy. Het draagt actief bij tot de missie van het bedrijf om te werken aan vlotte en duurzame mobiliteit voor iedereen.

#Auto #Mobiliteit

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine