Maakt Chrysler binnenkort een comeback?

Het merk Chrysler is nog steeds springlevend nu het zijn 100e verjaardag nadert. Hoewel de aanwezigheid in Europa omstreden is, is Stellantis ondanks een aantal afgebroken projecten vast van plan om het Amerikaanse merk opnieuw te lanceren.

Begin juni was het honderdjarig bestaan van Chrysler. De Amerikaanse fabrikant blijft een legendarisch merk in zijn thuisland, maar het gamma ziet er nogal oud uit en is zelfs verdwenen in Europa. Toch is Stellantis niet van plan het merk in de steek te laten.

De energiemix om terug te komen

De oplossing voor de heropleving van Chrysler ligt in de ontwikkeling van het STLA-platform, dat zowel een verbrandingsmotor – en dus een hybride – als een 100% elektrische versie kan herbergen. Dit platform stelt Chrysler ook in staat om een allesomvattende strategie te hanteren, die binnen de groep zeer succesvol blijkt te zijn. Het gebruik van een microhybride in PHEV-stijl maakt het mogelijk om een uitgebreid gamma tegen betaalbare prijzen aan te bieden.

Een vernieuwing, een stopzetting en twee nieuwe modellen

Deze wederopstanding neemt verschillende vormen aan. Allereerst is het Airflow-concept naar de lade verwezen, in tegenstelling tot een nieuwe 7-zits crossover SUV die tegen 2027 beschikbaar zou moeten zijn, in zowel elektrische als verbrandingsversies. Een model gebaseerd op het Halcyon-concept zou ook het daglicht moeten zien. Ondertussen zal het eerste project van Chrysler een update van de Pacifica MPV zijn. De PHEV-versie zal een grotere 100% elektrische actieradius hebben.

#Auto

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine