Mercedes-Benz levert 27 bestelwagens aan B-Close

BCloseMercedes-Benz en zijn concessiehouder Mercedes Europa hebben de eerste voertuigen geleverd van een bestelling van 27 voertuigen aan B-Close. Het grootste gedeelte van de order bestaat uit 22 Sprinters 313 met A2-lengte en in hoogdakuitvoering. Vandaag werden daarvan de eerste twee exemplaren afgeleverd. Daarnaast levert Mercedes Europa binnenkort ook nog vijf Vito’s. Het gaat om vier Vito’s 113 en een Vito Combi 116 met dubbele cabine. Alle voertuigen – die bij Charterway geleased worden – zijn uitgerust met het FleetBoard telematicasysteem.

De vloot van B-Close bestaat in totaal uit 70 bedrijfsvoertuigen, waarvan 95% Mercedes-Benz. “De overige 5% zijn voornamelijk kleine elektrische voertuigen die op de sites van de klanten gebruikt worden”, zegt Eric Maertens, Managing Director van B-Close.

Geboren uit het voormalige Barloworld Handling, is B-Close exclusief verdeler van de heftrucks en magazijnmaterieel van het merk Hyster. Maar B-CLOSE wilde van meet af aan meer zijn dan enkel de exclusieve invoerder van Hyster. “Wij willen ons toeleggen op een brede dienstverlening die vooral gericht is op klanten uit de logistieke en industriële wereld. Vooral zij die vroeger zelf instonden voor hun onderhoud en dat nu aan ons uitbesteden”, zegt Eric Maertens. Het gaat hierbij om grote klanten als Unilin, Katoennatie en Aleris Aluminium”, zegt Eric Maertens.

B-CLOSE is een servicegedreven bedrijf, want tweederde van de 152 personeelsleden zijn servicemensen. “Wie op locatie werkt, wordt aangestuurd vanuit de vestigingen in Brussel, Harelbeke en Antwerpen en beschikt over een eigen bestelwagen. Alles wat voor 16.30 uur besteld wordt, vinden zij om 7 uur ‘s morgens in hun bestelwagen. Dat is op zich een hele logistieke krachttoer, aangezien alle wisselstukken aangeleverd worden vanuit onze eigen voorraad in Brussel of vanuit het Europese onderdelencentrum van Nacco (Hyster) in het Nederlandse Nijmegen'”, verduidelijkt Eric Maertens. De organisatie van B-CLOSE is erop voorzien om dringende interventies binnen de vier uur bij de klant te kunnen doen. Stilstand moet absoluut vermeden worden. “Vandaar dat wij moeten kunnen rekenen op een wagenpark dat betrouwbaarheid hoog in het vaandel voert”, maakt Eric Maertens duidelijk.

#Fleet Dealers

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine