My Way breidt uit naar alle merken

D’Ieteren lanceerde het merk My Way meer dan twintig jaar geleden. My Way heeft zich intussen duurzaam weten te vestigen in het Belgische landschap van de tweedehandswagens. Om dat te bereiken zette het merk in op ongeziene kwaliteiten. Ten eerste innoveerde My Way met het aanbieden van tweedehandswagens, voornamelijk van de Volkswagen-groep (Audi, SEAT, ŠKODA, Volkswagen), die op basis van zeer strenge criteria werden geselecteerd (leeftijd, kilometerstand, zo goed als nieuwe staat) en altijd gegarandeerd beschikbaar waren. Ten tweede waren er verkoopadviseurs aanwezig om de klanten te helpen bij hun keuze. Tot slot had My Way ook verschillende digitale schermen in haar verschillende showrooms geplaatst waarop de bezoekers alle nodige informatie konden zien – iets wat volkomen ongezien was in 2000.

Tussen 2020 en 2022 stegen de verkoopcijfers van My Way met 25% groeide het marktaandeel van het merk in België van 15% tot 20%, en dit ondanks de verschillende crisissen. Ook de website www.myway.be is er enorm op vooruitgegaan: het aantal bezoekers steeg met 212%. Steunend op dit succesverhaal wilde My Way zijn aanbod uitbreiden naar andere merken; sinds dit jaar zijn tweedehandswagens van een twintigtal verschillende merken verkrijgbaar met de kwaliteitsnormen van My Way.

“We blijven de eisen behouden die My Way tot zo’n succes hebben gemaakt”, vertelt Vincent Hallez, Marketing Project Manager bij My Way. “De voertuigen die we doorverkopen, mogen niet meer dan acht jaar oud zijn en moeten minder dan 150.000 km op hun teller hebben staan. Ze worden uiteraard gecontroleerd en volledig opgeknapt, zodat ze gecertificeerd kunnen worden en een garantie krijgen tot – voor sommige voertuigen – wel vijf jaar. Met meer dan 3.000 onmiddellijk beschikbare voertuigen verspreid over bijna 200 officiële verkooppunten biedt My Way het breedste premium gamma tweedehandsvoertuigen aan in België. ”

Dit jaar lanceerde My Way ook My Way Buy, een exclusieve dienst waarbij auto’s rechtstreeks van particulieren worden overgekocht met het professionalisme en de betrouwbaarheid van het merk. “Dat gebeurt in enkele eenvoudige stappen”, legt Vincent Hallez uit. “De klant deelt online de belangrijkste eigenschappen van zijn voertuig mee en ontvangt een gegarandeerde prijsofferte. De klant gaat dan naar een van onze inspectiepunten waar een expert de offerte bevestigt. Het overeengekomen bedrag wordt vervolgens onmiddellijk op veilige wijze op zijn bankrekening gestort. Gemakkelijk toch? ”

Daarnaast biedt My Way ook financieringsoplossingen op maat aan, zoals krediet, renting of leasing, en een hele waaier aan andere diensten, zoals verzekeringen, garantieverlengingen, weCare-onderhoudscontracten en -herstellingen en laadpalen van EDI (marktleider op de Belgische markt). Kortom, alles wat bijdraagt tot de ontzorging van de klant.

“Deze nieuwe multimerkbenadering, onze nieuwe diensten en onze wens om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, hebben ertoe geleid dat we een nieuw motto gingen bedenken: My Way | With you all the way.”

#Auto

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine