Olympus linkt NMBS en KBC Mobile aan elkaar

Binnenkort kunnen klanten van KBC, CBC en KBC Brussels via KBC Mobile even snel en makkelijk in realtime de dienstregeling van de NMBS raadplegen én treintickets kopen en betalen.

KBC werkt hiervoor samen met Olympus Mobility. Olympus Mobility bouwt en beheert een mobiliteitsplatform en een app, die al aan bedrijven aangeboden worden door KBC Autolease en andere autoleasebedrijven en die de gebruiker vlot verschillende (openbaar)vervoersoplossingen laten combineren: trein, tram, bus, parkings (NMBS-parking en straatparkeren) en deelsystemen (Velo, Blue-Bike, Cambio, enz.). Ook het treinaanbod van NMBS/SNCB is in deze app verwerkt.

Karin Van Hoecke, directeur Digitale Transformatie KBC vat het als volgt samen: “We hebben de ambitie om onze leidinggevende rol te blijven spelen in de financiële dienstverlening en de gebruikservaring van onze klanten verder te optimaliseren door extra diensten met toegevoegde waarde te bieden. Daarom staan we open voor partnerships binnen en buiten onze sector om samen te innoveren en nieuwe, klantgerichte toepassingen te ontwikkelen.”

“We zijn dan ook blij dat we onze klanten opnieuw en als eerste financiële instelling een vaak gebruikte service kunnen aanbieden via KBC Mobile. Ze maken al enthousiast gebruik van de mogelijkheid om M-tickets van De Lijn aan te kopen of een parkeerplaats te reserveren via KBC Mobile. Daar voegen we nu de tickets van NMBS/SNCB aan toe. Op die manier maken we het gebruik van openbaar vervoer voor onze klanten opnieuw een stuk makkelijker en laagdrempeliger, vanuit een voor hen vertrouwde app. Uiteindelijk willen we ervoor zorgen dat onze klanten de KBC Mobile-app kunnen gebruiken voor de meest courante zaken, in plaats van 10 verschillende apps te moeten downloaden en gebruiken naast elkaar. Op die manier maken we hun het leven makkelijker.”

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

Tags: Mobiliteit