Ook dit Chinese merk landt binnenkort in Europa

Er gaat bijna geen week voorbij zonder dat een Chinees automerk zijn landing op Europese bodem aankondigt. Dat is zeker het geval nu de Shanghai Auto Show zijn deuren geopend heeft voor het publiek. Zo stelde HiPhi vandaag in Shanghai het derde model in zijn model line-up voor: de HiPhi Y, die de X en Z komt vervoegen. Tegelijkertijd werden ook de plannen voor een wereldwijde expansie ontvouwd …

Twee steden in Europa zijn bevestigd als locatie voor de eerste HiPhi Hubs, wat eigenlijk showrooms zijn. Geïnspireerd door de HiPhi Hubs die al in China zijn gevestigd, worden deze nieuwe ervaringscentra geopend in München (Duitsland) en Oslo (Noorwegen). Duitsland is de grootste BEV-markt in Europa en bijna 80 procent van de verkochte auto’s in Noorwegen in 2022 waren BEV’s. De fysieke hubs zullen samenwerken met een nieuwe wereldwijde HiPhi-website (https://www.hiphi.com) en de komende HiPhi-app.

Luxe EV’s

De HiPhi X Super SUV heeft al de European Union Individual Vehicle Approval gekrengen en de HiPhi Z Digital GT volgt binnenkort. Daardoor kunnen beide auto’s worden verkocht op belangrijke Europese markten als eerste stap naar markten buiten HiPhi’s thuisland China. De HiPhi X is in eigen land al de best verkochte luxe EV.

De HiPhi X Super SUV heeft een aantal wereld- en brancheprimeurs en combineert geavanceerde technologie met luxe en een geavanceerd design, waaronder een intelligent automatisch deursysteem met vleugels. De HiPhi Z brengt innovaties zoals de HiPhi Bot met een robotarm die een infotainmentscherm vasthoudt met vier vrijheidsgraden en een hogesnelheidsbeweging in acht richtingen. De HiPhi Z ging eind 2022 in productie. Beide auto’s maken gebruik van geavanceerde batterijtechnologie en efficiënte motoren om meer dan 600 km volledig elektrische actieradius (WLTP) te leveren.

De HiPhi Z brengt innovaties zoals de HiPhi Bot met een robotarm die een infotainmentscherm vasthoudt

David Ding, HiPhi oprichter: “Nu de orders voor de HiPhi X en Z in Europa binnenkort worden geplaatst en de eerste klanten hun auto voor het einde van het jaar ontvangen, komt de volgende fase van HiPhi’s wereldwijde expansie met de Y, die deze week op de Shanghai Auto Show werd onthuld. Deze auto is volledig ontworpen en ontwikkeld met het oog op de wereldmarkt en betekent een versnelling van de volumes en een nog bredere uitbreiding naar Europa. De eerste klantenorders worden eind 2023 genoteerd en de HiPhi Y wordt in 2024 in Europa geleverd. HiPhi heeft zich vanaf het begin ingezet om vanuit China een wereldwijd high-end merk op te bouwen, terwijl we ons verdiepen in de Chinese markt, kijken we ook wereldwijd. In 2023 zullen we een wereldwijde merkstrategie lanceren en uitbreiden naar overzeese markten, waarbij de Europese en Midden-Oosterse markten de focus zijn van onze eerste uitbreidingsgolf.

Of en wanneer deze modellen naar België komen, werd nog niet aangekondigd. Wellicht zullen de Duitse en Zweedse markten dienen als testcase om vanuit die ervaring uit te breiden naar andere Europese landen.

#Auto

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine