Vanaf 1 januari 2017 wordt Jean-Philippe Parain opgevolgd aan het hoofd van het Belgisch-Luxemburgse filiaal door Dr. Peter Henrich. Binnen BMW Group Belux is hij geen onbekende gezien hij van 2011 tot eind 2014 reeds de functie van Marketing Directeur vervulde. Peter Henrich, 42 jaar oud, is sinds 2015 verantwoordelijk voor het beheer van het compacte segment van BMW. Hij vervoegde de BMW Group in 1999 als lid van het departement rond de strategische opvolging van het productienetwerk. Vervolgens ging hij aan de slag bij het productmanagement van de BMW 1 Reeks en de BMW 3 Reeks. Vervolgens ging hij door naar Productstrategie waar hij verantwoordelijk was voor de productstrategie van de grote Sports Activity Vehicles.
Dr. Peter Henrich: “Ik verheug mij er op om terug te kunnen keren naar de Belgische en Luxemburgse markt. Als Marketingverantwoordelijke bij BMW heb ik deze markt zeer weten te appreciëren. Het dealernetwerk van auto’s en motoren is bijzonder competent en dynamisch en daarbovenop heb ik het geluk om te weten hoe gemotiveerd het team in de hoofdzetel in Bornem is. Dat stelt me in staat om het succesverhaal van Jean-Philippe Parain en zijn voorgangers verder te zetten.”
Jean-Philippe Parain wordt op zijn beurt Senior Vice President voor de verkoopregio Europa van BMW. Een functie die hij overneemt van Dr. Nicolas Peter, die lid wordt van BMW AG als verantwoordelijke voor financiën.
#Auto