Powerdale Nexxtender Home – “Wij maken thuis laden evident”

https://youtu.be/K7nXfKcExoA

Een elektrische bedrijfswagen thuis laden, het is een logische aanvulling op de laadpaal op het werk, zolang je maar vooraf je huiswerk maakt en échte zorgenvrije oplossingen aanbiedt. Dat is wat Powerdale doet met zijn Nexxtender Home.

Powerdale heeft al een solide reputatie als provider van laadoplossingen voor bedrijven en publieke overheden. Met zijn Nexxtender Mobile slimme laadkabel bestaat ook al een oplossing voor thuis laden maar nu gaat het bedrijf een stap verder: laadinfrastructuur voor thuis waar héél goed over nagedacht is. Sales & Marketing Manager Stephan Atsou legt uit waarom Powerdale eerst zijn huiswerk maakte en dan pas met een product op de markt komt.

“We hebben gedurende 18 maanden marktanalyse en ontwikkeling gedaan en zijn daarbij toch pijnpunten tegengekomen.”

” Er zijn veel stakeholders in de ketting: de autofabrikant, de leasingmaatschappij, fleetmanagers, mobility providers, aanbieders van laadinfrastructuur,  de bestuurders en helemaal op het einde de installateurs. En het zijn deze laatste die geconfronteerd worden met technische zaken zoals een wallbox die die niet geschikt is voor het elektrische circuit van de woning. Of klanten willen de wallbox koppelen aan hun zonnepanelen en dan kan dat niet. We moeten daar eerlijk in zijn: er komt wel wat kijken bij de installatie van laadinfrastructuur thuis.”

“Daarom hebben wij resoluut gekozen voor een oplossing die het leven van alle stakeholders gemakkelijker maakt. De input van EV-rijders was voor ons ook heel belangrijk. Ons concept werd in co-design met hen gerealiseerd.” “

All in one oplossing

Die oplossing is een all in one wallbox die zowel aan 3,7 kW, 7,4 kW als 22 kW kan laden en dit zowel monofasig als driefasig. Die keuze kan de installateur maken wanneer hij bij de klant is.

De fleetmanager hoeft zich ook geen zorgen te maken over het type elektrische wagen dat zijn bestuurder zal kiezen, de wallbox is immers geschikt voor alle configuraties. Bovendien zorgt software ervoor dat er een management is tussen de elektriciteit die het huis en de auto nodig hebben.

Stephan Atsou: “Onze wallboxen geven alleen het vermogen dat het huis niet nodig heeft, we noemen dat de Max-Modus. Een elektrische auto kan een vermogensbehoefte hebben van 32 ampère maar het gemiddelde van een huis in België is 40 ampère.”

“Dankzij onze laadmanagement-software zal het meeste vermogen bijvoorbeeld ‘s avonds naar het huis gaan maar ’s nachts krijgt de auto dan meer. Een andere belangrijke preconfiguratie is de Eco-Modus, waarbij alle vermogen van zonnepanelen naar de auto gaat. En vanzelfsprekend bieden wij ook een split-bill oplossing aan, waardoor het elektriciteitsverbruik van de auto thuis door de werkgever betaald wordt.”

“Wij zijn er bij Powerdale van overtuigd dat zorgenvrije oplossingen in deze prille markt van essentieel belang zijn. En met onze Nexxtender Home komen wij perfect aan die behoefte tegemoet.”

Info en contact : www.powerdale.be

#Advertorial

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine