Skipr legt link met mobiliteitsbudget

   Mathieu de Lophem, CEO en medeoprichter Skipr

Skipr, de Belgische mobiliteitsapp die sinds juni particulieren helpt openbaar en gedeeld vervoer te combineren, heeft nu ook een professioneel aanbod. Door de uitbreiding naar bedrijven is Skipr de enige app in haar soort die zowel op de particuliere als op de professionele markt actief is.

Mobiliteitsbudget in de praktijk

Het professioneel aanbod van Skipr for Business voorziet verschillende voordelen voor zowel werknemer als werkgever. Het doel van Skipr for Business is om bedrijven en werknemers het mobiliteitsbudget eenvoudiger in de praktijk om te zetten.

“Het mobiliteitsbudget is een ongelooflijke stap vooruit in het ontwarren van onze mobiliteitsknoop, en het is prachtig om zien dat België hier de toon zet voor Europa. We hopen dat dit soort stimulans gaat kunnen uitgebreid worden naar alle werknemers in België, om zo de alternatieve mobiliteitsopties voor iedereen fiscaal aantrekkelijk te maken.”

Mathieu de Lophem, CEO en medeoprichter Skipr

Eenvoudig voor werknemer én werkgever

Een werknemer die zijn bedrijfswagen voor een groener model inwisselt of er helemaal afstand van doet, kan met dit vrijgekomen budget in Skipr for Business een beroep doen op verschillende mobiliteitsaanbieders, en deze zowel plannen, boeken als betalen binnen de app. Afhankelijk van de afspraken met de werkgever kan de app een onderscheid maken tussen werk- en/of privéverplaatsingen.

Skipr app

Ook voor de werkgever tracht Skipr for Business de administratieve zijde van de invoering van het mobiliteitsbudget te vergemakkelijken. Alle mobiliteitsonkosten worden per werknemer centraal in het platform bijgehouden en maandelijks via een een gemaakte factuur aan de klant bezorgd.

Accenture en Securex zetten reeds een pilootproject op met Skipr for Business, om zo de mobiliteit van hun werknemers te vereenvoudigen.

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!