Slechts één van twaalf: unieke Rimac Nevera Time Attack geleverd in België

België heeft er een nieuwe elektrische hypercar bij, en niet zomaar één. RIMAC Brussels, onderdeel van D’Ieteren Luxury Performance, leverde recent een van de twaalf exclusieve Time Attack-edities van de Rimac Nevera. “Het is al de tweede Rimac die wij in België afleveren,” zegt Bernard Van Bellingen, Brand Manager Bugatti en Rimac bij D’Ieteren. “Maar deze Time Attack-versie legt nog meer nadruk op pure prestaties en het breken van records.”

Ongekende prestaties

De volledig elektrische Rimac Nevera vestigde vorig jaar maar liefst 23 snelheids- en remrecords op één enkele dag op het testcircuit van Papenburg (Duitsland). De meest opvallende? De 0-400-0 km/u in 29,93 seconden – ruim een seconde sneller dan de vorige recordhouder.

Ook de sprint van 0 naar 100 km/u klaart hij in een verbluffende 1,74 seconden, en dat met straatlegale Michelin Cup 2 R-banden op niet-geprepareerd asfalt. Zijn viermotorige aandrijving, een 1 MW-omvormer en het Rimac All-Wheel Torque Vectoring 2-systeem zorgen voor een ongeziene acceleratie én controle.

Ook snel… in achteruit

Alsof dat nog niet volstond, vestigde Rimac met deze Time Attack-uitvoering nog een record: de hoogste snelheid in achteruit ooit gemeten. De Nevera haalde achteruit een gecertificeerde snelheid van 275,74 km/u, gecontroleerd door GUINNESS WORLD RECORDS.

Deze stunt was niet alleen technisch indrukwekkend, maar ook een knipoog naar de Lamborghini Miura, die in 1967 als eerste productieauto de grens van 170 mph (274 km/u) doorbrak – maar uiteraard alleen vooruit.

Oog voor detail

De Time Attack-uitvoering onderscheidt zich niet alleen door zijn prestaties, maar ook visueel. De groene accenten verwijzen naar de eerste elektrische auto van Mate Rimac, de oprichter en CEO van het merk. Het interieur is afgewerkt met exclusieve alcantara, wat het zeldzame karakter van deze hypercar onderstreept.

Van de in totaal 150 exemplaren van de Rimac Nevera zijn er slechts 12 Time Attack Editions gebouwd. Eén daarvan rijdt nu dus rond op Belgische bodem – of staat wellicht veilig opgeborgen in een collectie. Hoe dan ook, België is weer een hypercar rijker.

#Auto

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine