Stay Home Store: het nieuwe online verkoopconcept van Volvo is beschikbaar in België

Volvo Cars lanceert vandaag een nieuw onlineverkoopconcept in verschillende Europese quarantainemarkten om klanten in deze landen in staat te stellen veilig een gloednieuwe Volvo te kopen of te leasen zonder hun huis te verlaten tijdens de coronapandemie.

De verkoop van auto’s wordt wereldwijd sterk getroffen door de pandemie, en vanwege lockdowns in verschillende Europese landen kunnen klanten geen nieuwe wagens kopen of leasen bij een verdeler, zoals ze normaal zouden doen, omdat dat onmogelijk is door de strikte richtlijnen voor social distancing of de quarantainemaatregelen in hun land.

Om al wie op een veilige manier een auto wil daartoe de kans te geven, is het gloednieuwe Stay Home Store-concept bedacht. Via dat concept zullen klanten in Europese landen waar momenteel een lockdown geldt, zoals Duitsland, Frankrijk, België en Italië, gemakkelijk online een nieuwe Volvo kunnen zoeken, kiezen en kopen of leasen.

Het Stay Home Store-concept maakt gebruik van de bestaande online salestool van Volvo Cars en biedt klanten en dealers een nieuw, transparant en gebruiksvriendelijk platform waar ze de interactie met elkaar kunnen aangaan zonder elkaar in het echt te moeten ontmoeten.

Klanten kunnen onmiddellijk een reeks aantrekkelijke op voorhand onderhandelde prijzen en leaseprijzen voor nieuwe Volvo’s bekijken en er een keuze uit maken. Gezien het huidige economische klimaat biedt het Stay Home Store-concept kopers ook extra flexibele opties zoals een aankoop zonder voorschot of periodes waarin de betaling van de autolening wordt opgeschort.

“We willen klanten de mogelijkheid geven om de juiste nieuwe Volvo te vinden zonder dat ze hoeven te wachten tot de pandemie achter de rug is”, aldus Lex Kerssemakers, Global Head van Commercial Operations. “Ons onlinesalesteam heeft een geweldige online tool ontwikkeld – en omdat we begrijpen dat een nieuwe auto zeker nu een grote investering is, bieden we onze klanten extra financieringsopties.”

Drie modellen

Het Stay Home Store-aanbod wordt in elk land beschikbaar gemaakt voor drie modellen. Welke modellen dat zijn, verschilt per individuele markt. Na een eerste uitrol in landen die 60% van Volvo Cars verkoopvolume in Europa vertegenwoordigen, wordt verwacht dat er later meer markten zullen worden toegevoegd.

De lancering van het Stay Home Store-concept komt er na de introductie van de Volvo Valet-dienst in de Verenigde Staten eerder deze maand. Ook die dienst is een voorbeeld van de manier waarop Volvo Cars zijn klanten helpt om de gevolgen van deze pandemie op te vangen.

Met die Volvo Valet-dienst, een premium haal- en brengdienst voor wagenonderhoud die bij de deelnemende retailers begint uit te rollen, kunnen Amerikaanse Volvo-eigenaars vanaf nu hun wagens laten onderhouden zonder hun huis of kantoor te verlaten.

In China wordt een gelijksoortige premium haal- en brengdienst voor wagenonderhoud aan Volvo-klanten aangeboden via WeChat, een populair mobiel platform dat Chinese consumenten gebruiken voor tal van verschillende diensten.

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!