
Na de vele controverses over de betrouwbaarheid van zijn PureTech-motoren, zet Stellantis een nieuwe stap door een compensatieplatform te lanceren voor getroffen consumenten.
De 1.0L en 1.2L blokken veroorzaakten ernstige problemen voor zowel de fabrikant als automobilisten. Overmatig olieverbruik leidde tot vroegtijdige slijtage van de distributieriem, wat leidde tot motorpech en bijzonder dure reparaties. Als reactie hierop had Stellantis in maart 2024 al een uitgebreid garantieprogramma geïntroduceerd. Vanaf nu zal een online platform de verwerking van claims versnellen.
Onder voorwaarden
Deze interface is bedoeld om claims efficiënter te beheren, maar niet alle eigenaren van voertuigen met deze motoren komen automatisch in aanmerking. De aanvullende schadevergoeding dekt de kosten die zijn gemaakt tussen 1 januari 2022 en 31 december 2024, op voorwaarde dat het onderhoud is uitgevoerd in overeenstemming met de aanbevelingen van de betrokken merken – Citroën, DS Automobiles, Opel en Peugeot. Werkzaamheden die verband houden met overmatig olieverbruik of abnormale slijtage van de riemen moeten zijn uitgevoerd door een vakman en zowel de diagnose als de reparatie moeten zijn uitgevoerd via het erkende netwerk.
Het platform is toegankelijk via het volgende adres: https://stellantis-support.com
Herontworpen motoren
Dit gebrek aan betrouwbaarheid was een grote klap voor Stellantis. Om de situatie te verhelpen, heeft de groep naar eigen zeggen zijn motoren opnieuw ontworpen. De nieuwe generaties zijn nu uitgerust met een distributieketting in plaats van een riem, om een grotere duurzaamheid te garanderen.
#Auto