Thomas Krysztofiak – Skoda: “Testritten met EV’s werken drempelverlagend”

De toekomst van Skoda oogt elektrisch, maar volgens fleet manager Thomas Krysztofiak zullen verbrandingsmotoren in 2022 zeker nog niet uitgerangeerd zijn.

Thomas Krysztofiak (foto: Wouter Maeckelberghe)

Welke tips geeft u uw klanten betreffende hun car policy vandaag in vergelijking met twee jaar geleden?

Laat u vooral begeleiden en ontzorgen door onze professionele fleetdealers die deze oefening op dagdagelijkse basis doen of neem contact met de Corporate business & Mobility managers van ons departement Group Mobility Solutions om uw specifieke noden in kaart te brengen en een mobiliteitsoplossing op maat uit te werken.

Dankzij de gespecialiseerde oplossingen van Labbox, onze mobiliteitsincubator bij D’Ieteren, kunnen we de klant echt een meerwaarde bieden die verder gaat dan het puur het samenstellen van een car policy en dit met 1 centrale contactpersoon voor al onze merken en oplossingen.

Dit is een commerciële en vernieuwende fleetapproach waar de klant waardevolle info kan bekomen zonder alles zelf te moeten uitzoeken, van onschatbare waarde lijkt me in tijden van disruptie en een veranderende fiscaliteit.

Hebben plug-in hybrids nog een toekomst in vloten na 2023?

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de PHEV’s van tijdelijke aard zijn en momenteel volledig fiscaal gestuurd. Ik ben er dan ook van overtuigd van zodra de fiscale incentive hiervan daalt dat dit gevoeld zal worden in de toekomstige salesresultaten van deze specifieke aandrijfvorm.

Wat zijn de belangrijkste bezorgdheden bij uw klanten in de transitie naar een volledig elektrisch wagenpark?

Het is vrij variërend, dit kan gaan van ‘range anxiety’ bij de bestuurders zelf tot enige koudwatervrees om de werkelijke overstap te maken naar puur elektrisch. Vandaar het belang van testritten, iets wat we proberen maximaal te stimuleren bij onze fleetklanten. Dat kan zeker drempelverlagend werken. Ook het puur praktische aspect van het installeren van een laadpaal, denk maar aan werknemers die in een rijhuis wonen tot salesprofielen die meer dan 50.000 km/ jaar afleggen. Vandaar dat het een transitie zal zijn die stapsgewijs zal plaatsvinden waarbij elk jaar het aandeel elektrisch aanzienlijk belangrijker zal worden. Als je daarentegen bv. gaat kijken naar 2022 ben ik er echter van overtuigd dat de traditioneel aangedreven motoren nog wel degelijk een aanzienlijk deel gaan uitmaken van de fleet salesmix.

Wat is u het meest bijgebleven van 2021 en waar kijkt u naar uit in 2022? (niet noodzakelijk auto-gerelateerd)

Voor 2021 is me het meest bijgebleven hoe dat je van het ene moment tot de andere in een totaal verschillende realiteit kan terecht komen en dat de zekerheden van het verleden niet meer deze van de toekomst zijn. Vandaar het belang om jezelf, je manier van denken en vooral je manier van handelen telkens opnieuw kritisch onder de loep te nemen en je te focussen op de zaken die je wel kan controleren en invloed op hebt. Voor 2022 kijk ik vooral uit met al onze partners terug live in contact te treden in een aangename setting, iets wat iedereen uiteraard  gemist in de tijden van uitsluitend homeworking.

#Auto

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

Selected FLEET Dealers

Jennes 1830 Machelen
Michael Mazuin Namur Ouest 5070 Fosses-la-Ville
Michael Mazuin Charleroi Sud 5651 Tarcienne
Michael Mazuin Charleroi Est 6220 Fleurus
/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine